شورای عالی قرآن و عترت منطقه 9 با حضور شهردار منطقه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، تشکلهای قرآن محور و نماینده خانه های قرآن محلات تشکیل شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدعلیرضا حسینی رئیس شورای عالی قرآن و عترت منطقه گفت: بعد از پایان دوره اول 5 ساله عملکری شهرداری تهران در بازه زمانی 88 تا 92 ، شهرداری تهران تهیه برنامه ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی را در بازه زمانی 5 ساله حدفاصل 92 تا 97 در دستور کار قرار داد.

وی افزود: طرح بحث سبک زندگی مردم و نوع مدیریت شهری براساس لایحه برنامه 5 ساله دوم توسعه اجتماعی در شهرداری تهران بعنوان اولویت اول قرار گرفت.

حسینی تصریح کرد: در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و تبدیل شهرمان به شهر اجتماعی و شهری برای زندگی با شهروندان مسئول نیاز بود فضای مناسب زندگی را برای مدیریت شهروند مدار پیش بینی کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس ، توسعه فرهنگ قرآنی برای تک تک اعضا با توجه به رویکردها و سوابق دینی در سطح کلان مدیریت شهری پیگیری شد تا موضوعات قرآنی و ترویج آن براساس مسجد محوری در امور محوله قرار گیرد.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: تشکیل شورای عالی قرآنی در دستور کار تمامی مناطق 22 گانه قرار گرفت تا رفتار و فرهنگ قرآنی در عملکرد مدیران و مسئولان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: ادارات و دیگر سازمانها و نهادهای خدمت رسان با توجه به حساسیت آنها به مسایل آموزشی قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی کار را برای این شورا آسان تر کرده و نیاز است که توجه بیشتری به این مقوله شود و این موضوع را در عملکرد و کارهای اجرایی پر رنگ تر ببینیم.
حسینی به اقدامات پیش بینی شده شهرداری منطقه در خصوص ترویج مباحث قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: تقویت و ایجاد خانه های قرآنی در اولویت فعالیتها قرار دارد و همگان باید با قرآن و اهل بیت (ع) ارتباط داشته باشیم و بطور قطع حفظ و سلامت نظام و انقلاب و جامعه در گرو این ارتباط ویژه و موثر است.

در ادامه این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین کوششی دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران گفت: سالیان گذشته ، اقدامات خوبی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه اجتماعی مخصوصا در بخش دینی و فرهنگ قرآنی شده اما ضرورت دارد که مسایل دینی و فرهنگی بصورت تخصصی و براساس شرایط مردم و شهر برنامه ریزی شود.

وی افزود: در شورای عالی قرآن و عترت ، دستگاه های مسئول در حوزه های فرهنگ دینی و قرآنی باید حضور داشته باشند و از اقدامات سلیقه ای نیز خودداری شود.

 حجت الاسلام والمسلمین کوششی تصریح کرد: ساز و کار شورای فرهنگی با شورای عالی قرآن متفاوت بوده و شور ای فرهنگی بصورت عام به مسایل مختلف ورزشی ، اجتماعی و فرهنگی می پردازد و شاید خیلی فرصت برای مباحث قرآنی نباشد و بر همین اساس شورای خاصی جهت این موضوع پیش بینی شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تشکیل شورای عالی قرآنی در بیشتر مناطق شکل گرفته و شاهد رونق خوب و همگرایی مناسبی در انجام فعالیتها هستیم.

دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: رویکرد شورای عالی قرآنی بصورت راهبردی است و ماموریتهای ویژه ای در ارتباط با فعالیتهای قرآنی و دینی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل شورای قرآنی ، پیگیری تحقق اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور قرآنی شهرداری در سطح مناطق ، ایجاد هماهنگی و حمایت از تشکلها و گروه های فعال مردمی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت های قرآنی مبتنی بر مصوبات شورای عالی قرآنی ، تحقق فرهنگ قرآنی ودینی در نظام مدیریت ، تصمیم گیری و برنامه ریزی وتقویت و گسترش انس با قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین کوششی تاکید کرد: ترویج مفاهیم قرآن و عترت با توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری از طریق راه اندازی و تقویت خانه های قرآن و عترت پیگیری می شود.
 
وی با اشاره به اینکه شورای قرآن منطقه می تواند برای حسن انجام وظایف خود اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کند نیز اظهار  اشت: کارگروه تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن ، کارگروه تخصصی پژوهشی در حوزه قرآن ، کارگروه تخصصی تبلیغ و ترویج قرآنی از جمله این کارگروه ها است.
برپایه این گزارش ، حکم انتصاب اعضای جلسه توسط شهردار منطقه 9 و دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران به آنان اعطا شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، قرآن ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار