عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: قطعا اگر رویه‌های غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کند، این موضوع در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح خواهد شد و در این خصوص تصمیم‌گیری صریح و مشخصی اتخاذ می‌شود.

"محمدعلی اسفنانی" عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: کسی حق ندارد در فضای مجازی خلاف قانون عمل کند و مطابق قانون مجازات اسلامی هر نوع توهین و اهانت به  مقدسات و مقامات جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.
 
وی ادامه داد: در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375، هر گونه توهین به مقدسات، معصومین و ائمه اطهار، اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و روسای قوای سه‌گانه عنوان مجرمانه دارد و برای کسانی که خلاف قانون عمل کنند مجازات هم تعیین شده است.
 
عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اگر این رویه در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کند، این موضوع در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح خواهد شد و در این خصوص تصمیم‌گیری صریح و مشخصی اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.