به موجب اسناد رسمی در دفتر بازرسی نهادهای حاکم رژیم صهیونیستی، بیش از 90 درصد هزینه های تبلیغات انتخاباتی اخیر، که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم به دست آورده است از آمریکا تامین شد و در این میان نقش سه خانواده آمریکایی اساسی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت اخیرا در پایگاه اینترنتی خود گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است: در انتخابات مختلفی که در گذشته در اسرائیل برگزار شد  و نتانیاهو یکی از نامزدهای آن بود، سه خانواده آمریکایی تامین کننده حدود نیمی از هزینه های تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو بوده‌اند.

نتانیاهو هفته گذشته به آسانی در انتخابات داخلی حزب لیکود برای تعیین نامزد نخست وزیری، بر دانی دانون وزیر جنگ سابق پیشی گرفت.

نتانیاهو که 65 سال سن دارد خود را برای نامزدی در انتخابات عمومی هفدهم مارس آماده می کند.

ایندیپندنت نوشت: بر اساس اسنادی که  منتشر شده است نتانیاهو حدود یک میلیون شیکل برای تبلیغات، پول جمع آوری کرد که 90 درصد آن از آمریکا بوده است.

بر اساس اسناد موجود جمع آوری این مبلغ چیز جدیدی نیست چون در انتخابات گذشته نیز وجود داشته است. نتانیاهو حدودی نیمی از هزینه های انتخاباتی خود را از کمک های خاندان "فالیک" از ایالت فلوریدا - مالک فروشگاه‌های "دیوتی فری" در فرودگاه‌های آمریکا-، خانواده بوک در نیوجرسی - مالک "جت ساپورت سیستم" - وخانواده شاتنستین مالک فروشگاههای زنجیره ای ایگل دریافت کرده است.

یوناتان بنزری عضو 27 ساله حزب لیکود می گوید: ثروتمندان آمریکایی از شما تشکر می‌کنیم، وقتی می‌توان از آمریکا پول گرفت چرا از اسرائیلی‌ها پول بگیریم؟

بر اساس گزارش های رسیده پول ها از طریق واسطه هایی که حزب لیکود در آمریکا دارد دریافت و به حساب این حزب واریز می‌شود.

گفته می شود چهار عضو خانواده فالیک 11 هزار و 500 دلار ، چهار عضو خانواده بوک به مبلغ 11 هزار دلار و خانواده شاتنسین نیز 10 هزار دلار به نتانیاهو کمک کرده اند.

کمک های خارجی برای تبلیغات انتخاباتی در اسرائیل یکی از مسائل جنجال ساز به شمار می آید.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار