وزیر بهداشت گفت: به منظور احداث بیمارستان شهرستان ملارد نهایت تلاش خویش را به کار می گیریم و سعی بر تامین بخشی از تسهیلات لازم داریم اما به تنهایی قادر به پیشبرد پروژه‌های اینچنینی نیستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری فرمانداری شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسئولان محلی و منطقه‌ای در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به محدودیت‌های بسیار در حوزه سلامت و درمان در بین مناطق حاشیه استان تهران اظهارکرد: استان تهران گسترش داشته بدون اینکه زیر ساخت‌های لازم در آن تامین شود و شهرستان ملارد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی در ادامه افزود: دولت در حال حاضر در تنگناهای مالی شدیدی قرار دارد اما این دلیل نمی‌شود ما نسبت به محرومیت‌ها و کمبودها توجهات لازم را لحاظ نکنیم و همواره رئیس جمهور برای رسیدگی به امور مستضعفین و محرومیت زدایی تاکید موکد داشته و دارد.

هاشمی در ادامه افزود: نهایت تلاش و سعی خود را به منظور بهره برداری از بیمارستان شهرستان ملارد و آغاز عملیات اجرایی این پروژه حائز اهمیت به کار می‌بندیم تا بخشی از تسهیلات مورد نیاز را تامین نماییم اما لازم به ذکر است که تحقق چنین امری همیاری و هم‌افزایی بخش‌های دیگر را نیز می‌طلبد و نمی‌توان به تنهایی از دولت توقع پیشبرد پروژه اینچنینی را داشت و با همیاری و ورود بخش خصوصی و خیرین می‌توان به توفیقات مطلوبتری نائل شد.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور علاقه وافری به پیشرفت کشور دارند و آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند و ما نیز امیدواریم با همدلی و همگرایی همه جانبه و اهداف ترسیم شده دست یابیم.

*شهرستان ملارد از کثرت جمعیتی تا محدودیت‌های زیر ساختی

داوود کرمی فرماندار ملارد در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات شبانه روزی وزیر بهداشت در عرصه سلامت و درمان کشور اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین و برجسته ترین مطالبات مردم شهروندان و مسئولین در این شهرستان مشمول ارتقاء خدمات درمانی و احداث بیمارستان می‌شود.

وی در ادامه افزود: شهرستان ملارد با 450 هزار نفر جمعیت از یک تخت بیمارستانی هم برخوردار نیست و این نارسایی موید سطح محرومیت‌ها در این منطقه است.

داوود کرمی در ادامه عنوان کرد: امید آن داریم با تلاش و کوشش مضاعف وزیر بهداشت و درمان که انصافا در جهت تحقق اهداف دولت تدبیر و امید درحوزه سلامت و درمان اقدامات بسیار برجسته‌ای را عملیاتی می‌نمایند نارسایی درمانی وکمبود امکانات در عرصه سلامت این شهرستان رفع شود.

*توزیع امکانات در شهرستان ملارد عادلانه نبوده است
 
حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به نگاه ویژه ومثبت دولت به عرصه سلامت اظهار داشت: وزیر بهداشت و درمان اعتقادی به کلنگ‌زنی نمایشی ندارد و شخصیتی عمل‌گرا و عملیاتی است و امید آن می‌رود با درایت و تدبیری که دولت و وزیر بهداشت لحاظ می‌نمایند مشکل بیمارستان ملارد حل شود و با تامین بستر و زمینه‌های لازم عملیات اجرایی این پروژه حیاتی آغاز شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه توزیع امکانات عادلانه لحاظ نشده و مشاهده می‌کنیم در برخی مناطق با جمعیتی محدودتر بیمارستان احداث شده و سرانه تخت بیمارستانی فراتر از حد استاندارد است و در مناطقی همچون ملارد به دلیل توزیع نامناسب امکانات فاقد بیمارستان هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم (عسگری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد) موسوی(رئیس نظام پزشکی شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار) و حجت الاسلام و المسلمین حسین حسینی (امام جمعه شهرستان ملارد) با بیان و تشریح محدودیت‌ها و نارسایی‌های موجود در عرصه سلامت و درمان این منطقه در خصوص ارتقاء سطح بهداشت و درمان در شهرستان ملارد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.