اخبار لحظه به لحظه جام ملت‌های آسیا؛

برتری کره جنوبی، ازبکستان و چین مقابل حریفان در دیدارهای روز دوم/عربستان شوک زده شد

روز دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا با سه دیدار پیگیری که تیم‌های فوتبال کره جنوبی، ازبکستان و چین در نخستین دیدارهای خود به برتری مقابل حریفان دست پیداکردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛

 شکست عربستان مقابل چین در اولین قضاوت فغانی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال عربستان و چین با برتری چینی‌ها به پایان رسید.

در دومین روز از شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا تیم‌های ملی عربستان و چین در دیداری از گروه B مسابقات از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (شنبه) به وقت تهران در ورزشگاه بریزبین با قضاوت علیرضا فغانی، داور ایرانی به مصاف هم رفتند که جدال آنها با نتیجه یک بر صفر به سود چین خاتمه یافت.



این نیمه کم افت و خیز بود و تنها موقعیت نیمه اول در دقیقه ۴۲ رخ داد. در حالی که ضدحمله چینی‌ها می‌رفت تا آنها را به گل برساند، ضربه وو ژی از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت و جدال ۲ تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل انجامید.

دقیقه ۶۰: نفوذ نایف هزازی به داخل محوطه جریمه با خطای مدافع چینی‌ها روبرو شد تا فغانی به سود سعودی‌ها پنالتی اعلام کند. هزازی خودش پشت نقطه پنالتی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان چین مهار کرد.

دقیقه ۸۰: تیم چین صاحب ضربه ایستگاهی شد که یو های ضربه ایستگاهی را وارد دروازه ولید عبدالله کرد.

در ادامه بازی اتفاقی رخ نداد تا عربستانی‌ها در نخستین گام شکست بخورند. چین با این ۳ امتیاز همراه تیم ازبکستان در صدر جدول قرار گرفت. ازبکستان پیش از این دیدار، مقابل تیم کره‌شمالی با یک گل به برتری رسیده بود.


ترکیب 2 تیم چین و عربستان سعودی اعلام شد

در گروه B رقابت‌های مرحله‌ی گروهی جام ملتهای آسیا 2 تیم چین و عربستان تا دقایقی دیگر به مصاف هم می‌روند.

در ادامه دیدار‌های رقابت‌های مرحله‌ی گروهی جام ملتهای آسیا، دو تیم عربستان سعودی و چین در استادیوم برسبان به مصاف هم می‌روند.

این 2 تیم تا دقایق دیگر با ترکیب زیر به مصاف هم می‌ر وند.



ترکیب چین:
یوهای ، هائو جون مین، وولی، ژی ژیانگ، ژنگ ژی، ووژی، می خانگ، رن هانگ، ژانگ لین پنگ، ژان چن گودنگ و وانگ دالی.

ترکیب تیم ملی عربستان سعودی
العبیدی ، الهزازی، الفرح، الدوساری، البساس، کاریزی، البصاص، الشهرانی، عمر، اساما، المولدا و والد

سرمربی بحرین: بازی مقابل ایران دربی منطقه است

سرمربی تیم ملی فوتبال بحرین گفت: دیدار بین تیم‌های ایران و بحرین به گونه‌ای دربی منطقه به حساب می‌آید.

مرجان عید در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و بحرین اظهار داشت: خوشحال هستم که در استرالیا حضور دارم از فدراسیون استرالیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر می‌کنم. اردوهای خوبی برگزار کردیم از جمله بازی با عربستان و اردن بود. بازی‌های دوستانه دیگر داشتیم تیم پیشرفت خوبی داشته اما مقابل تیم بسار قدرتمند و بازیکنان حرفه‌ای بازی می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم.
 
وی در مورد اینکه کی‌روش اعلام کرده برنامه آماده‌سازی خوبی نداشته‌اند افزود: نمی‌توانم خیلی در مورد صحبت‌های کی‌روش نظر بدهم اما همان تیمی است که آن بازی درخشان را مقابل آرژانتین انجام داد اگر برنامه آماده سازی خوبی هم نداشتند اما همان تیم هم قدرتمند است.
 
سرمربی بحرین در مورد اینکه بین ایران و بحرین همیشه تنش وجود داشته و اینکه بهترین تیم گروه به نظرش چه تیمی است خاطرنشان کرد: همه تیم‌ها مثل هم هستند و توانسته‌اند به جام ملت‌ها راه یابند. بین ایران و بحرین یک جوری دربی منطقه وجود دارد ما می خواهیم این شرایط را ادامه دهیم و این برای هواداران فوتبال خبر خوبی است.
 
عید در مورد اینکه آیا با پیروزی‌هایی که مقابل عربستان و اردن به دست آورده‌اند می‌توان آنها را مدعی قهرمانی دانست تصریح کرد: با پیروزی مقابل عربستان و اردن نمی‌توان گفت که مدعی قهرمانی هستیم زیرا در ۲ بازی پایانی دوستانه ما بوده است. هر مربی آرزو دارد قهرمان جام ملت‌ها شود و ما هم از این موضوع مستثنی نیستیم اما باید واقع بین باشیم تلاش می کنیم و کار خود را انجام خواهیم داد.


حضور عکاس محجبه ایرانی در نشست خبری/ ناظر AFC فارسی صحبت کرد!

در نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یک عکاس محجبه ایرانی حضور داشت که حضور او باعث شده بود تا حجاب این خانم مورد توجه حاضرین قرار بگیرد.

نشست خبری کارلوس و کی‌روش و مرجان عید سرمربیان ایران و بحرین که امروز برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید:
 
* به علت قوانین AFC که حضور عکاسان را در نشست خبری با محدودیت زمانی روبه‌رو ساخته عکاسانی که در نشست خبری حضور داشتند بعد از دقایقی از سالن به بیرون منتقل شدند.
 
* یک عکاس خانم ایرانی با حجاب کامل در نشست خبری حاضر بود که حجاب کامل این خانم ایرانی باعث توجه حاضرین در سالن نشست خبری به وی شده بود.
 
* نشست خبری کی‌روش با دقایقی تأخیر آغاز شد.
 
* چند خبرنگار بحرینی با حضور در سالن نشست خبری کنفرانس کی‌روش را پوشش دادند.
 
* دن گاسپار یکی از مربیان تیم ملی کشورمان در زمان نشست خبری کارلوس کی‌روش در این سالن حاضر بود.
 
* ناظر AFC در سالن نشست خبری با خبرنگاران ایرانی با زبان فارسی سلام و احوالپرسی کرد که خبرنگاران هم پاسخ او را دادند.
 
* نشست خبری مربیان ایران و بحرین با استقبال خوب خبرنگاران ایرانی روبه‌رو شد.
 
* در حالی که استقبال خوبی از کنفرانس کارلوس کی‌روش شده بود اما استقبال زیادی از نشست خبری مرجان عید مربی تیم ملی بحرین نشد.


ازبکستان با یک گل کره شمالی را مغلوب کرد

ازبکستان با گل زیبایی که نیمه دوم زد برنده بازی با کره‌شمالی شد.

دیدار تیم‌های کره شمالی و ازبکستان از گروه دوم رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا از ساعت 10 و 15 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه سیدنی آغاز شد. در 45 دقیقه نخست این دیدار که در هوایی بارانی انجام گرفت، گلی از خط دروازه‌‌ها عبور نکرد.


 
در نیمه دوم این مسابقه که قضاوتش برعهده نواف شکراله ،‌داور معروف بحرینی بود، ازبک‌ها دقیقه 62 به زیبایی توانستند دروازه حریف را باز کرده و اولین گل را به ثمر برسانند.


لازم به ذکر است که این دیدار باهمین نتیجه به پایان رسید و ازبک‌ها برنده بازی شدند.


تساوی بدون گل چین و عربستان در نیمه اول


دیدار تیم‌های چین و عربستان در نیمه نخست بدون گل مساوی خاتمه یافت.

از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران بازی چهارم جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا میان تیم‌های چین و عربستان در ورزشگاه سان‌کورپ شهر بریسبان با قضاوت علیرضا فغانی، داور ایرانی  آغاز شد. در پایان نیمه نخست این دیدار دو تیم شرق و غرب آسیا به تساوی بدون گل رسیدند.
 
در این نیمه چین برتری نسبی بر عربستان داشت و سعی کرد از جناحین با تکیه بر بازی گروهی از خط دفاع عربستانی ها عبور کند.
 
در مقابل تیم حریف بیشتر دل به بازی در عمق بست و تلاش کرد قلب دفاع چین را پشت سرگذارد.


گل استثنایی جام ملت‌های آسیا تاکنون

گل زیبای بازیکن‌ ازبک تاکنون به عنوان یکی از بهترین گل‌ها این جام انتخاب شده است.

در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در گروه B این مسابقات، 2 تیم عربستان سعودی و کره شمالی به مصاف هم رفتند که در پایان ازبکستان با تک گل زیبا و منحصر به فرد  سرگی بازیکن تیمش با نتیجه 1 بر صفر پیروز شد.
 
گل سرگی تا به این جای کار به عنوان زیباترین گل جام انتخاب شده است.

کاپیتان بحرین: تفاوتی بین بازیکنان ایران و بحرین نیست

کاپیتان تیم ملی فوتبال بحرین گفت: بین بازیکنان ایران و بحرین تفاوت زیادی وجود ندارد.

محمد حسین در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و بحرین اظهار داشت: تفاوت زیادی بین ایران و بحرین است بازیکنان زیادی در اروپا بازی کرده‌اند. بازی فردا مقابل تیم قدرتمندی است اما تفاوت زیادی بین بازیکنان ایران و بحرین وجود ندارد.
 
وی افزود: بازیکنان جوان زیادی داریم اما در بازی‌های دوستانه‌ای که برگزار کردیم این نفرات اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده‌اند.

سرمربی عمان: خوردن یک گل از کره نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم

سرمربی فرانسوی تیم ملی فوتبال عمان با تمجید از عملکرد شاگردانش در بازی مقابل کره‌جنوبی تأکید کرد تیمش در مسیر درستی قرار گرفته است.

پل لوگن در پی شکست یک بر صفر تیمش برابر کره‌جنوبی در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا با حضور در کنفرانس خبری گفت: دروازه‌بان کره‌جنوبی در دقایق پایانی بازی واکنش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و مهار توپش عالی بود. آن موقعیت، فرصت خیلی خوبی برای عمان بود ولی متأسفانه نتوانستیم از آن بهره لازم را ببریم.
 
وی افزود: ما تا آخرین لحظه تلاش کردیم و به شدت به دنبال بازگشت به بازی بودیم. از نتیجه به دست‌آمده ناراحت هستم، چون موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی به نتیجه نرسیدیم. به نظرم عمان رفته‌رفته در حال رسیدن به سطحی است که توانایی رقابت با تیم‌هایی همچون کره‌جنوبی را دارد. وقتی تنها یک گل مقابل تیمی همچون کره‌جنوبی دریافت می‌کنید می‌توان از نتیجه کار راضی بود، چون نشان می‌دهد که تیم در مسیر درستی قرار گرفته و در حال پیشرفت هستیم.


 
سرمربی فرانسوی عمان تصریح کرد: اگرچه در کل هیچگاه از شکست تیمم خوشحال نمی‌شوم ولی بازیکنان ما در این بازی تمام تلاش خود را کردند. رقابت سختی در زمین بود و به سختکوشی کره‌ای‌ها در میدان هم باید تبریک گفت. آنها سزاوار پیروزی بودند.
 
لوگن در پایان خاطرنشان کرد: اوضاع تک‌تک بازیکنان را ارزیابی خواهم کرد و شاید در بازی بعدی تغییراتی در تیم به وجود آوردم ولی باید ببینیم که اوضاع چطور خواهد بود. در این بازی متقاعد شدم که چه بازیکنانی می‌توانند در بازی با استرالیا جنگنده و سختکوش کار کنند.


آل اسپورت: اطمینان شاگردان کی‌روش به پیروزی مقابل بحرین

سایت «آل اسپورت» در گزارشی اعلام کرد که تیم ملی فوتبال ایران با وجود تمام مشکلاتش در آماده‌سازی تیم به غلبه بر بحرین، قطر و امارات اطمینان دارد.

سایت «آل اسپورت» در گزارشی به دیدار یکشنبه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا پرداخت و نوشت: برترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا پس از مسابقات جام‌جهانی تنها دو بازی دوستانه انجام داد که در یکی در ماه نوامبر با نتیجه یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی به برتری رسید و هفته گذشته نیز در دیگر دیدار خود با همین نتیجه عراق را شکست داد.

ایران با وجود آمادگی کم مطمئن خواهد بود که با غلبه بر قطر، امارات و بحرین صدرنشین گروه C خواهد شد. بحرین، اولین رقیب ایران که در جام خلیج فارس عملکردی ناامیدکننده داشت و نتوانست حتی در یک مسابقه به پیروزی برسد، در مرحله گروهی بدون زدن هیچ گلی حذف شد.

ایران با وجود مدعی بودنش این هفته با مشکلی روبرو شد و هاشم بیک‌زاده در تمرینات روز چهارشنبه دچار شکستگی دست شد و این به مصدومیت پژمان منتظری که به دلیل مصدومیت ساق پا فرصت حضور در مسابقات را از دست داد، اضافه شد. بیک‌زاده همچنین به دلیل مصدومیت مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی را از دست داد و کارلوس کی‌روش تأیید کرد که آخرین مصدومیت ضربه بزرگی به تیمش زد.



اگر این مصدومیت را در نظر نگیریم، ترکیب ایران با حضور ۶ بازیکن که تجربه بازی در اروپا را دارند، سهمگین است. جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اعتبار را به خط میانی آورده است؛ در حالی که رضا قوچان‌نژاد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در این فصل برای الکویت تاکنون هفت گل به ثمر رسانده است.

محمد حسین، مدافع با تجربه بحرین بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال این کشور را در اختیار دارد و مدافعان این تیم باید در بهترین شرایط خود باشند تا بتوانند، حریفشان را مهار کنند. اسماعیل عبداللطیف، مهاجم بحرین این توانایی را دارد که خط دفاعی ایران که دو بازیکن کلیدی خود را از دست داده را با مشکل روبرو کند. این بازیکن ۲۸ ساله اخیرا توانسته با ۳۴ گل رکورد حسین علی از بحرین در تیم ملی را پشت سر بگذارد.

مرجان عید سرمربی تیم ملی فوتبال بحرین پس از ناکامی عدنان حمد در این تیم در مسابقات جام خلیج فارس هدایت این تیم را بر عهده گرفت. در مقابل کارلوس کی‌روش به شدت با تجربه است و سابق سرمربیگری رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال را دارد و پیش از نیز به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد فعالیت کرده است.

طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مقابله با وقت‌کشی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در رقابتهای جام ملت‌های آسیا طرح مقابله با وقت کشی را ارایه کرده است.

 مسئولان برگزاری رقابتهای فوتبال جام ملت‌های آسیا به دنبال تشویق تیم‌های برای مقابله با وقت کشی هستند. بر این اساس لوگویی در نظر گرفته شده که به هنگام برگزاری نشست خبری مقابل مربیان و کاپیتان‌های تیم‌ها قرار می‌گیرد.


 
این لوگو که به منظور مقابله با ضد فوتبال و وقت کشی بوده است در بازی افتتاحیه رونمایی شد.


ویلیامز استرالیایی داور بازی ایران برابر بحرین

داوران استرالیایی بازی ایران برابر بحرین را قضاوت می کنند.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بنجامین ویلیامز استرالیایی به همراه دو هموطن خود ماتیو کرم و پائول سترانگولو دیدار ایران برابر بحرین را قضاوت می کنند.

کریستوفر بیس از استرالیا و آکایی یاگی هم از ژاپن داور و کمک داور ذخیره این بازی خواهند بود. ویسنت یوئن از هنگ کنگ هم ناظر بازی فرداست و جان چیا از سنگاپور عملکرد داوران را نظارت خواهد کرد.



ویلیامز استرالیایی تا به حال بازیهای زیادی از تیمهای ایرانی از جمله استقلال، سپاهان و ذوب آهن را در آسیا را قضاوت کرده است. او داور بازی ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی 2010 هم بوده و در جام جهانی برزیل نیز 3 دیدار را سوت زده است.

دیدار تیمهای ایران و بحرین فردا (یکشنبه) از ساعت 20 به وقت محلی و 12:30 به وقت تهران در ورزشگاه 30050 نفری ملبورن برگزار می شود.

جهانبخش: ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و با تجربه در این دوره از رقابت‌ها خواهیم داشت

بازیکن تیم ملی در حاشیه تمرین امروز و در جمع خبرنگاران به نکاتی اشاره کرد.
علیرضا جهانبخش گفت: در حال حاضر تیم آمادگی بسیار خوبی را با توجه به اردوهای برگزار شده و تمرینات دارد. اوایل اختلاف زمانی و آب و هوا شرایط بسیار سختی را برایمان بوجود آورد، ولی با گذشت زمان بازیکنان توانستند خودشان را با این شرایط هماهنگ و به آماده سازی خوبی دست پیدا کنند.

وی افزود: بازی با عراق خیلی خوب بود، چون تیم در روند آماده سازی خود تجربیات گرانبهایی را کسب کرد. به امید خدا برای اولین بازی مان در این گروه از آمادگی کاملی برخوردار هستیم.



جهانبخش در ادامه وضعیت بازیکنان را از لحاظ فنی مطرح کرد: تیم شامل ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه ای در این دوره از رقابتهای جام ملتهاست و این بسیار مهم است. زیرا تجربه بازیکنانی که قبلا در تیم ملی حضور داشتند به همراه انگیزه بازیکنان جوان کمک زیادی به کسب نتایج خوب خواهد کرد. ما کار سختی را در پیش رو داریم. در گروهمان سه تیم قوی با بازیکنان با انگیزه وجود دارد. تیم ما هم تیم بسیار خوبی است و به خصوص اینکه ما تجربه حضور در جام جهانی را نیز داریم. در کل تیم از لحاظ روحی بسیار با انگیزه و از لحاظ شرایط جسمانی بسیار قدرتمند است.

بازیکن تیم ملی در پاسخ به اینکه چقدر تیم بحرین را می شناسید، افزود: ما چند بازی را تا کنون آنالیز کرده ایم و اینکه قبلاً بازی های دوستانه ای هم با این تیم داشتیم. کادر فنی به این مسئله بیشتر واقف هستند. مسلما در این تورنمنت تیم ها با قدرت کامل وارد میدان خواهند شد تا بتوانند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

وی در پایان افزود: ما کار سختی را پیش رو داریم و محکم پا به میدان خواهیم گذاشت. همه بازیکنان شرایط خوبی دارند و بسته به نظر کادر فنی هر زمان که فرصتی بوجود آید من هم سعی می کنم عملکرد خوبی را به اجرا درآورم.


کفاشیان و نبی در تمرین امروز تیم ملی؛
کی روش:من از ملحق شدن خانزاده به جمع ملی پوشان خوشحالم


سرمربی تیم ملی ایران با اظهار خرسندی از اضافه شدن خانزاده به جمع تیم ملی گفت: مصدومیت بیگ زاده ضربه بزرگی به تیم ملی ایران پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا وارد کرد اما از اینکه خانزاده به تیم اضافه شد خوشحالم .

کی روش در گفتگویی بعد از حضور نبی و کفاشیان در محل اردوی تیم ملی گفت: این از بدشانسی ماست که بیگ‌زاده دوباره مصدوم شده است.

وی ادامه داد:ما بلافاصله برای جایگزینی بیگ‌زاده با یک بازیکنی از تهران  صحبت کردیم.

وی  اظهار داشت: به همین منظور خانزاده  که یک بازیکن جوان است و قابلیتهای بسیاری دارد به تیم اضافه شده است و از ملحق شدن او به تیم خوشحال هستم.

بنابراین گزارش  تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز به تمرینات خود در ملبورن ادامه داد.

تمریناتی که مانند روزهای گذشته با کارهای تاکتیکی همراه بود تا ملی پوشان ایران روز یکشنبه بتوانند بهتر ایده‌های سرمربی تیم ملی را در دیدار برابر بحرین پیاده کنند.
درهای تمرین تیم ملی پس از 30 دقیقه بسته شد و خبرنگاران و تصویربرداران ایرانی و خارجی حاضر در محل تمرین پس از تهیه تصاویر و گزارش‌های خود، محل تمرین را ترک کردند.



در تمرین امروز علی کفاشیان رئیس و مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال حاضر شدند تا از نزدیک با وضعیت تیم ملی در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت های آسیا آشنا شوند.

رییس فدراسیون فوتبال ضمن خسته نباشید به اعضای کادر فنی و بازیکنان از هوشنگ مقدس درباره نحوه برنامه ریزی انجام شده و کارهای انجام گرفته برای آماده سازی تیم ملی پرسید.

هاشم بیک‌زاده هم که دیروز در تمرین تیم ملی مصدوم شد و جام ملت های آسیا را از دست داد با دست مصدوم خود در استادیوم محل تمرین ایران حاضر شد و تمرین تیم ملی را تماشا کرد.

امروز هم مانند روزهای گذشته تعداد زیادی از ایرانی‌های حاضر در ملبورن در بیرون زمین تمرین ایران حاضر شدند.

 قوانین مسابقات جام ملت‌های آسیا اجازه حضور تماشاگران در محل تمرین را نمی‌دهد؛ اما تماشاگران پرشور ایران ساعت‌ها برای رویارویی با بازیکنان تیم ملی منتظر می‌ایستند تا ضمن دیدار با آنها عکسی به یادگار هم بگیرند.

همچنین امروز در حاشیه تمرین آرین قاسمی مترجم سرمربی تیم ملی درباره انتساب مطالب شبکه‌های اجتماعی به کارلوس کی روش گفت: همانطور که به دفعات توضیح داده شده آقای کی روش در هیچ شبکه اجتماعی فعال نیستند و اساساً وقت ایشان این اجازه را نمی‌دهد که بخواهند در این شبکه ها فعالیت کنند.


ایران برابر بحرین سفیدپوش شد

جلسه هماهنگی بازی ایران و بحرین برگزار شد.

امروز با حضور مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا و سرپرست تیم ملی بحرین جلسه هماهنگی بازی فردا برگزار شد.

این نشست از ساعت 10 صبح به مدت یک ساعت برگزار شد و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر قوانین و دستورالعملهای رقابتهای جام ملتهای آسیا را تشریح کرد. بر اساس تصمیم اتخاذ شده قرار است بازیکنان ایران در دیدار برابر بحرین از لباس، شورت و جوراب سفید در دیدار برابر بحرین استفاده کنند. دروازه بان ایران هم لباس یک دست مشکی خواهد پوشید. کاور بازیکنان ذخیره ایران هم قهوه ای خواهد بود.

تیم ملی بحرین هم در دیدار فردا لباس، شورت و جوراب قرمز می پوشد و دروازه بان این تیم نیز لباس زرد رنگ به تن می کند. کاور بازیکنان جانشین تیم بحرین هم آبی است.


جام ملت‌های آسیا؛
ازبکستان - کره شمالی/ تقابل کره‌ای‌ها با چهارمین تیم برتر آسیا


در روز دوم برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2 تیم کره شمالی و ازبکستان در حالی به مصاف هم می‌روند که همه چیز بر روی برگه از پیروزی ازبک‌ها خبر می‌دهد.

به نقل از سایت رسمی جام ملت‌ها، تیم فوتبال ازبکستان دارای تاریخچه غنی‌تری در بازیهای آسیایی نسبت به تیم ملی کره شمالی است.

تیم فوتبال کره شمالی فقط 3 مرتبه در بازیهای جام ملت‌های آسیا حضور یافته که اولین آن به سال 1980 مربوط می‌شود. بهترین نتیجه‌ای که  کره شمالی در این رقابت‌ها کسب ک رده رسیدن به جایگاه چهارمی در همان نخستین سال حضور است.

البته آنان 2 مرتبه به بازیهای جام جهانی راه یافته و حتی در جام سال 1961 به مرحله‌ یک چهارم نهایی دست یافتند.

کره شمالی از 6 بازی گذشته خود فقط در 2 مورد به پیروزی رسید اما تعداد گل‌های زده آنان در 2 حضور قبلی جام ملتها چندان بد نبوده و 9 گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تیم فوتبال ازبکستان سابقه‌ پنج حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را دارد. بهترین نتیجه آنان رسیدن به رتبه چهارمی در سال 2011 است.

ازبکستان امید زیادی به صدر نشینی در گروه B دارد و به همین دلیل نیازمند پیروزی در برابر کره شمالی است. آنان در ماه دسامبر 4 بازی تدارکاتی انجام دادند که در 2 مورد پیروز میدان شده و 2 بازی دیگر با تساوی به پایان رسید.

سرور جپاروف با 23 بازی  ملی کاپیتان تیم ملی ازبکستان در دیدار امروز است. او همچنین برترین گلزن ازبک‌ها بوده و به هواداران فوتبال در کشورش قول گلزنی داده است.


ترکیب ازبکستان و کره‌شمالی اعلام شد

ترکیب تیم‌های فوتبال ازبکستان و کره‌ شمالی در سومین دیدار از شانزدهمین دوره مسایقات فوتبال جام ملت‌های آسیا مشخص شد.

تیم‌های ازبکستان و کره‌شمالی از ساعت 10:30 امروز (شنبه) به وقت تهران در گروه B جام ملت‌های 2015 آسیا در ورزشگاه استرالیا شهر سیدنی به مصاف هم می‌روند. ترکیب اولیه 2 تیم برای این بازی اعلام شد.



ترکیب اولیه تیم ملی ازبکستان به شرح زیر است:

ایگناتی نستراُف، آنزور اسماعیل‌اُف، شاوکات مولاجان‌اُف، اکمل شوراخمداُف، ویتالی دنیس‌اُف، تیمور کاپادزه، سانژار تورسون‌اُف، عزیز حیدراُف، سرور جباراُف، ایگور سرگی‌اُف و اودیل احمداُف

ترکیب اولیه کره‌شمالی هم به شرح زیر است:

ری مینوگ گوک، جانگ کوک چول، جانگ سونگ هیوک، جون کوانگ ایک، چا جونگ هیوک، ریانگ یونگ جی، پاک سونگ چول، ری یومگ جیک، جونگ ایل گوان، پاک کوانگ ریونگ و سو هیون یو


بازی‌های جام ملت‌های آسیا؛
عربستان – چین/ شرق و غرب آسیا رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند

تیم فوتبال عربستان به تازگی عنوان نایب قهرمانی در جام خلیج فارس را به دست آورده و قصد دارد امروز توان فوتبال غرب آسیا را به رخ تیم فوتبال چین نماینده شرق آسیا بکشد.

 به نقل از سایت رسمی جام ملت‌ها، نخستین دیدار تیم فوتبال عربستان در بازی‌های جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی چین در استادیوم بریسبان برگزار می‌شود.

عربستان تاکنون 8 مرتبه در بازی‌های جام ملت‌ها حضور داشته و 3 مرتبه در سال‌های 1984، 1988 و 1996 به قهرمانی رسید.

آنان همچنین تجربه 4 حضور در بازی‌های جام جهانی را هم در کارنامه دارند و با توجه به تجربه خوبی که به واسطه‌ چندین دوره حضور در رقابت‌های قاره‌ای و بین المللی کسب کرده‌اند، رسیدن به چهارمین قهرمانی در جام ملت‌ها را دور از ذهن نمی‌دانند.

عربستان در سال 2004 میزبان بازی‌های جام ملت‌ها بوده و توانست به فینال راه یابد. هر چند نتوانست قهرمان شود.

تیم فوتبال چین هم 11 حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه کرده که اولین آن سال 1976 بوده است. تیم ملی چین بیشترین تعداد شکست را در بازی‌های جام ملت‌ها تجربه کرده به طوری که تاکنون 17 مرتبه مقابل حریفان متحمل شکست شده است.

جالب آنکه هر 2 تیم فوتبال عربستان و چین از حضور بازیکنان ملی پوشی بهره می‌برند که فقط در لیگ‌های داخلی این کشورها مشغول بازی هستند و هیچ کدام در حال حاضر لژیونر نیستند.

تمرین تیم ملی در غیاب خبرنگاران بحرینی برگزار شد

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در غیاب خبرنگاران بحرینی امروز پیگیری شد.

تمرین امروز تیم ملی از ساعت ۱۸ به وقت محلی در حالی برگزار شد که هوا از صبح ابری هست اما افزایش دما در پیش است و از باران خبری نیست.

* از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه کادرفنی به جز کی‌روش در ورزشگاه حاضر شدند تا مراحل تمرینی امروز را در زمین پیاده کنند. ساعت ۱۸ و ۶ دقیقه بازیکنان وارد زمین شدند.

* پیش از شروع تمرین رامین رضاییان و سردار آزمون عکس یادگاری گرفتند.

* در تمرین امروز خبری از خبرنگار بحرینی نبود.

* بازیکنان با پاسکاری و بغل پا دو به دو زیر نظر دستیاران کی روش کار را آغاز کردند. کی‌روش امروز زیاد سرحال نبود و به نظر می‌رسید کمی عصبی بود.

* گلرها جداگانه زیر نظر دن گاسپار تمرین می‌کردند.

* هاشم بیک‌زاده با لباس ورزشی مشکی در یک گوشه در حال اقدامات درمانی روی دستش است و با بازیکنان تمرین نمی‌کند.


جام ملت‌های آسیا؛
برتری کره‌ای‌ها در نخستین بازی


تیم ملی فوتبال کره جنوبی در نخستین بازئش در جام ملت‌های 2015 استرالیا توانست با نتیجه یک بر صفر تیم ملی عمان را شکست دهد.

 تیم ملی فوتبال کره جنوبی در یک دیدار سخت و نفس گیر توانست با نتیجه یک بر صفر از سد عمان بگذرد.

شاگردان اشتلیک توانست برد ارزشمندی در دیدار نخست جام ملت‌های آسیا به دست آوردند کره با گل دقیقه 45+1 چویونگ چون برنده این بازی شد.

بازیکنان کره ای با رد و بدل کردن پاس های سریع بارها قصد فرو ریختن دروازه عمانی‌ها پیش رفتند اما هر بار علی دروازه بان بزرگ و لژیور تیم با درخشش زیاد مانع به ثمر رسیدن گل شد.



البته عمانی‌ها در دقایق پایانی با خلق یکی دو موفقیت کاملا جدی  تا سبک گل و رسیدن به شادی پیش رفتند.

با این نتیجه دور نخست گروه یک به پایان رسید و هم اکنون استرالیا و کره جنوبی هر یک با 3 امتیاز و به ترتیب با میانگین گل 3 و یک در رده‌های اول و دوم جدول هستند.

عمان و کویت نیز بدون امتیاز و با میانگین گل -1،-3 در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

* بازیکنان لباس سبز پوشیده‌اند اما نکونام، دژاگه، شجاعی، سیدجلال حسینی، انصاری‌فرد و وریا غفوری کاور آبی پوشیده‌اند. کادرفنی لباس سبز پوشیدند و کی‌روش با لباس سورمه ای در تمرین حاضر شده است.

* دیگو که در اردوی تیم ملی در برزیل بود در این اردو هم در کنار بازیکنان حضور دارد.

قوچان‌نژاد در مصاحبه اختصاصی با فیفا:
هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم/ بهانه‌ای برای تیم ملی ایران وجود ندارد


مهاجم تیم ملی ایران در آستانه رقابت‌های ایران در جام ملت‌های آسیا در مصاحبه اختصاصی با فیفا گفت: هیچ بهانه‌ای وجود ندارد ما با تمام قوا می‌جنگیم و حریفانمان هم دست کم نمی‌گیریم.

در آستانه آغاز بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا سایت فیفا به مصاحبه‌ای مفصل با رضا قوچان نژاد ستاره و مهاجم تیم ملی ایران پرداخت که در ادامه آن را مشاهده  می‌کنیم.
 
به سال 2012 باز گردیم زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی تیم ملی ایران با قوچان نژاد یک تماس تلفنی برقرار کرد به او گفت تو نیازی نداری که بگویم به تیم ملی بیای من می‌خواهم تو برای تیم ملی ایران بازی کنی. هرچند پس از آن قوچان نژاد پشیمان نشد چرا که توانست در بازی‌های مقدماتی این تیم گلزنی کند و گل‌های را در موقعیت بحرانی برای ایران به ثمر برساند که شامل برتری در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی می‌شد، به ویژه با گل او برای کره جنوبی، تیم ملی ایران توانست مجوز حضور در رقابت‌های جام جهانی را کسب کند، وی در هر 3 بازی ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی نیز حضور داشت و توانست تک گل تیم ملی ایران را در برزیل به ثمر رساند جای هیچ مشکلی وجود ندارد که مهاجم 27 ساله تیم ملی ایران نقش بزرگی در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا داشت. او در پایان رقابت‌های انتخابی به جمع گلزنان‌ برتر این مسابقات پیوست.
 
در ادامه سایت فیفا مصاحبه‌ای را با قوچان نژاد ترتیب داد و از او در خصوص تجربیاتش در سال‌های اخیر در رقابت‌های جام جهانی برزیل و آینده‌اش در فوتبال حرفه ای به صحبت پرداخت.
 
*عملکرد ایران را در رقابت‌های جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟

اینکه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شما بتوانید مجوز حضور را بدست آورید چیزی شبیه به یک معجزه است و واقعا ما از حضور در برزیل لذت می‌بردیم و خوشحال بودیم. ما در یک مرحله خیلی سخت قرعه‌کشی شدیم و عده‌ای از ما انتظار زیادی نداشتند اما ما به خوبی بازی کردیم مخصوصا در برابر آرژانتین (نایب قهرمان جام جهانی) به خوبی بازی کردیم، هر چند ما بازی‌ها را واگذار کردیم، اما به جهان نشان دادیم که می‌توانیم چه کارهای انجام دهیم و حمایت‌های زیادی هم از سراسر جهان داشتیم که امیدوارم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز بتوانیم فوق العاده ظاهر شویم .
 
*شما در تیم جوانان هلند حضور داشتید قبل از آنکه به تیم ملی ایران بیایید آیا دوست دارید روزی در تیمی که بزرگترین تورنمنت فوتبال را دارد باز هم حضور داشته باشید؟

بله البته آرزوی هر کسی است که بزرگترین تورنمنت جهان بازی کند، من هم از خدا شاکرم که به من شانسی حضور در رقابت‌های جام جهانی را داد همه چیز برای من واقعا خاص و ویژه بود چرا که این رقابت‌ها در برزیل برگزار می‌شد، برای من تجربه فوق العاده‌ای به شما می‌رود و من تجربه و خاطره فراموش نشدنی از این دیدارها در خاطرم است.
 
*شما تنها ایرانی هستید که موفق شد در برزیل (2014) گل به ثمر رساند آن هم در بازی آخر این تیم برابر بوسنی و هرزگوین،‌ چه حسی در این خصوص دارید؟
 
این اتفاق رویای دیگری بود که برای من رنگ حقیقت به خود گرفت هر چند که در آن لحظه من به آن فکر نمی‌کردم ما در این تفکر بودیم که بازی 1-2 را به تساوی بکشانیم، اینکه به بازی به بازی برگردیم و به پیروزی برسیم و در تورنمنت هم باقی بمانیم. اما گلی که من به ثمر رساندم خیلی دیر بود به هر حال بازی کردن در جام جهانی برای هر بازیکنی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و بسیار خاص و ویژه است، اما در این رقابت‌ها تنها تعداد کمی از بازیکنان موفق به گلزنی می‌شوند و من هم از این جهت خوشحال هستم و به این امر افتخار می‌کنم.


 
*ایران اولین بازی‌اش را در روز یکشنبه در جام ملت های آسیا انجام می‌دهد،‌چه امیدواری در این دیدارها برای تیم ملی ایران داری که پیش از این 3 بار به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یافته است؟
 
بازی‌های آسیایی با بازی‌های جام جهانی متفاوت است و انتظاراتشان هم به طبع این شرایط متفاوت خواهد بود. ما در مرحله انتخابی با بهترین رکورد نسبت به تیم‌های دیگر حاضر شدیم. ما نیاز داریم که کارمان را به خوبی انجام دهیم و فشارهای حاکم را بر خود فراموش کنیم. ما در سال گذشته توانستیم به خوبی کار کنیم و هم اکنون هم امیدواریم روندی را که آغاز کرده‌ایم را ادامه دهیم و پیشرفت کنیم. ما باید در مسابقه نخست برابر بحرین پیروز شویم. من وفاداری زیادی به کارلوس کی روش و کادر فنی تیمم دارم، او از تجارب بسیار زیادی برخوردار است. با حضور او در رأس کادر فنی تیم ما اطمینان دارم که به موفقیت دست خواهیم یافت.
 
*ایران در مرحله‌ی گروهی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های قطر، امارات و بحرین هم گروه است. در خصوص این گروه چه  فکر می‌کنید؟
 
اگر بخواهیم نظر شخصی‌ام را بگویم برای من فرق زیادی نمی‌کند. من از جام جهانی بازگشته‌ام به تیم فوق العاده‌ای دوباره اضافه شدم و جای هیچ بهانه‌ای هم وجود ندارد، مهمترین چیز این است که بر روی 3 بازی تیممان در مرحله گروهی تمرکز کنیم تا بتوانیم به نتیجه‌ای که انتظارش را داریم دست یابیم ما باید به حریفان احترام بگذاریم و آنها را دست کنم نگیریم و کارمان را به درستی انجام دهیم.
 
*شما هم اکنون در لیگ کویت بازی می‌کنید و تعدادی از حریفان شما هم تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، این قضیه را مثبت ارزیابی می‌کنید و نظرتان در این خصوص چیست؟
 
واضح است که فوتبال در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس با اروپا متفاوت است. اما حضور 5 ماهه من در کویت باعث شد که با آب و هوای این مناطق خو بگیرم و به نوعی عادت کنم. این یک ویژگی مثبت است که بتوانیم افرادی را که در این مناطق بازی می‌کنند را بهتر بفهمیم. 3 تیمی که در گروه ما هستند همگی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و ما می‌دانیم چه انتظاری از آنها داریم، من امیدوارم بتوانم از تجاربمان در رویارویی با این تیم‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

*شما به عنوان یکی از گلزنان برتر مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی را به پایان رساندید. آیا برای گلزنی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا نیز فشاری را در این خصوص احساس می‌کنید؟
 
من فکر نمی‌کنم فشار بر روی من به اندازه‌‌‌ای که افتخار می‌کنم که برای کشورم بازی می‌کنم وجود داشته باشد، این همان چیزی است که همیشه من در خصوص آن صحبت می کنم. من بسیار خوشحالم که با گل زدن می‌توانم به تیمم کمک کنم، می‌توانم یاری بخش تیمم باشم تا بازی بهتری را ارائه دهیم اینکه به مرحله بعد دست یابیم و بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. من از این جهت بسیار خوشحالم بدون توجه به اینکه من برای تیمم گل بزنم یا اینکه یکی از هم تیمی هایم این کار را انجام دهدچرا که فوتبال در درجه اول یک ورزش محسوب می‌شود.
 
*شما در رشته حقوق تحصیل کرده‌اید و به 4 زبان تسلط دارید آیا برنامه‌ای دارید که پس از دوران حرفه‌ای خود در دانشگاه باز هم به تحصیل بپردازید؟
 
من 2 سال حقوق خواندم زمانی که در آلمان حضور داشتم، این مسئله به 3 یا 4 سال قبل باز می‌گردد. گاهی اوقات من می‌خواهم این کار را انجام دهم اما زندگی دوباره شروع نمی‌شود و فوتبال من به تبع آن تمام نمی‌شود، من باید یادگیری و مطالعه را هر روز ادامه دهم و خود را تقویت کنم، این برای من خیلی زود است که بگویم پس از رقابت‌های فوتبال حرفه‌ام چه کاری انجام دهم، چرا که همه چیز به سرعت در حال وقوع است. من سال پرمشغله‌ای را داشتم، رقابت‌های جام جهانی، انتخابی جام ملت‌های آسیا و هم اکنون رقابت‌های جام ملت‌های آسیا. چیزهای زیادی در فوتبال حرفه‌ای من وجود دارد و من از تک تک دقایقم در این دوران لذت می‌برم. وقتی که کفش‌هایم را آویزان کنم و از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کنم به طور قطع می‌توانم در خصوص آینده‌ام تصمیم گیری کنم.

هافبک ماینس آلمان ، بهترین بازیکن دیدار کره جنوبی و عمان

هافبک عضو تیم ماینس آلمان به عنوان بازیکن برتر جدال کره‌جنوبی و عمان برگزیده شد.

 در پایان مسابقه تیم‌های کره‌جنوبی و عمان که کوجا چئول، ستاره ۲۶ ساله ماینس از بوندس‌لیگا آلمان به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد.
 
این ستاره تکنیکی بارها با پاس‌های زیبای خود مقابل دروازه عمان موقعیت خلق کرد و پاس گل تیمش را نیز توسط وی داده شد.
 
در این بازی که در ورزشگاه کانبرا و به قضاوت پیتر اولری، داور نیوزلندی انجام گرفت، چویونگ چول دقیقه ۴۵+۱ برای کره‌‌جنوبی گلزنی کرد.

ناراحتی هواداران ایرانی از اقدام مسئولان استرالیا

هواداران ایرانی که برای تماشای تمرین تیم ملی به ورزشگاه رگتانگولار رفته بودند با ممانعت مسئولان برای ورود روبرو شدند.

خبرنگاران ایرانی از سایر رسانه‌ها در محل تمرین تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا حاضر شدند.


* شماری از ایرانیان برای تماشای تمرین تیم ملی در ورزشگاه حاضر شدند اما با ممانعت مسئولان روبرو شدند و اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند همین موضوع با ناراحتی آنها روبرو شده بود.

* در تمرین امروز ورزشگاه رگتانگولار رنگ و بوی ایرانی به خود گرفته بود و شمار طرفداران ایرانی زیاد شده بود.

* برخی مواقع هواداران حاضر در ورزشگاه بین یکدیگر کری می‌خواندند و بحث‌هایی در مورد استقلال و پرسپولیس مطرح می‌کردند.




* طرفداران ایران با پرچم کشورمان عکس یادگاری می‌گرفتند.

* در اطراف ورزشگاه ترافیک شدیدی وجود دارد.

* علی کفاشیان به همراه مهدی محمدنبی روی نیمکت تیم ملی نشسته بودند.


خبرنگاران ایرانی از سایر رسانه‌ها در محل تمرین تیم ملی فوتبال ایران در استرالیا حاضر شدند.


* شماری از ایرانیان برای تماشای تمرین تیم ملی در ورزشگاه حاضر شدند اما با ممانعت مسئولان روبرو شدند و اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند همین موضوع با ناراحتی آنها روبرو شده بود.

* در تمرین امروز ورزشگاه رگتانگولار رنگ و بوی ایرانی به خود گرفته بود و شمار طرفداران ایرانی زیاد شده بود.

* برخی مواقع هواداران حاضر در ورزشگاه بین یکدیگر کری می‌خواندند و بحث‌هایی در مورد استقلال و پرسپولیس مطرح می‌کردند.

* طرفداران ایران با پرچم کشورمان عکس یادگاری می‌گرفتند.

* در اطراف ورزشگاه ترافیک شدیدی وجود دارد.

* علی کفاشیان به همراه مهدی محمدنبی روی نیمکت تیم ملی نشسته بودند.


فروش ۱۶ هزار بلیت بازی ایران و بحرین؛
ایرانی‌ها سکوها را تصرف می‌کنند


حدود نیمی از بلیت‌های بازی ایران و بحرین در مرحله گروهی رقابتهای جام ملت‌های آسیا به فروش رفته که بسیاری از خریداران این بلیت‌ها هواداران تیم ملی کشورمان هستند.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین درحالی ساعت ۲۰ فردا یکشنبه به وقت محلی در ورزشگاه مستعطیل شهر ملبورن برگزار می‌شود که تعداد ۱۶ هزار بلیت این مسابقه تا این لحظه به فروش رفته است.

با توجه به اینکه هواداران و مردم کشور بحرین در استرالیا بسیار اندک است،  ه نظر می‌رسد حدود ۱۵ هزار نفر از این بلیت‌ها توسط ایرانی‌ها خریداری شده و باید اینگونه متصور شد سکوهای ورزشگاه در زمان دیدار ایران و بحرین، اکثرا توسط ایرانی‌های علاقمند به تیم ملی کشورمان پر می‌شود.

بازتاب مثبت برد کره‌جنوبی در رسانه‌های آلمانی

رسانه‌های آلمانی از موفقیت تیم ملی کره‌جنوبی با هدایت اولی اشتیلیکه به خوبی یاد کردند.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز (شنبه) تیم ملی کره‌جنوبی با هدایت اولی اشتیلیکه، سرمربی آلمانی‌اش موفق شد در گروه نخست جام ملت‌های آسیا یک بر صفر عمان را شکست دهد.
 
در این بازی کره‌ایی‌ها صاحب موقعیت‌های متعددی شدند که می‌توانستند چندین گل به حریف غرب آسیا بزنند.
 
در پی ثبت این نتیجه رسانه‌های آلمانی از این برد به عنوان گام نخست اشتیلیکه در راه قهرمانی یاد کردند.
 
رسانه‌های همچون اشپورت، خبرگزاری آلمان و شبکه تلویزیونی ز.د.اف از برد خوب مربی هموطن‌شان تعریف کردند.
 
اشتیلیکه روز گذشته در مصاحبه قبل از بازی عنوان کرده بود که می‌خواهد با کسب مقام قهرمانی جام ملت‌ها قلب مردم کره را تسخیر کند.



بتمن در ورزشگاه استرالیا/ باران سیل‎آسا در سیدنی

یکی از هواداران فوتبال با شکل و شمایل بتمن در ورزشگاه استرالیا حضور پیدا کرده است.

تیم‌های فوتبال ازبکستان و کره شمالی امروز در گروه B رقابتهای جام ملتهای آسیا در ورزشگاه استرالیا در شهر سیدنی با یکدیگر مشغول بازی هستند.

یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه با نقاب بتمن در حال تماشای این بازی است.

بر پایه گزارش توییتر مسابقات، شدت بارندگی و مه در لحظاتی از بازی به حدی بالا بود که بازی تا آستانه توقف پیش رفت.

تشکر هواداران کره‌ای از اشتیلیکه به خاطر برد مقابل عمان

هواداران فوتبال کره‌جنوبی به خاطر کسب برد مقابل عمان از مربی خارجی خود تشکر کردند.

تیم کره‌جنوبی امروز توانست در گروه یک مسابقات جام ملت‌های آسیا یک بر صفر عمان را شکست دهد. در این بازی شاگردان اولی اشتیلیکه آلمانی موفق شدند بازی روان و کاملا رو به جلویی نشان دهند.



دیداری که می‌توانست ۴، ۵ گل دیگر برای تیم مدعی کره به همراه داشته باشد. به همین دلیل بود که رسانه‌ها به تعریف و تمجید از بازی خوب حریف خاور دوری پرداختند.

اما جدا از این یکی از نکات حاشیه ای مسابقه ایرادی بود که تشکر گسترده هواداران از مربی آلمانی بود. آنها با حضور در شبکه‌های اجتماعی از گام موفقیت آمیز نخست مربی ژرمنی خود به نیکی یاد کردند.

آسوشیتدپرس:تیم ایران با پشت گرمی زیادی رقابت‌های خود را آغاز می کند

تیم ایران در حالی اولین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین آغاز می‌کند، که یکی از بخت های قهرمانی محسوب می‌شود و انتظار می رود از گروه خود صعود کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیدارهای روز یکشنبه جام ملتهای آسیا در گروه سی را بررسی کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران که سه بار قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، در صدر جدول رده بندی فیفا در میان کشورهای شرکت کننده در تورنمنت استرالیا ایستاده است.

ایران اولین دیدار خود را در این تورنمنت مقابل بحرین آغاز می کند. دیدار دو تیم روز یکشنبه برگزار می شود و انتظار می رود ایران که یکی از بخت های قهرمانی محسوب می شود، از این گروه که مرکب از تیم های غرب آسیاست صعود کند.

ایران از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ در سه دوره متوالی عنوان قهرمانی قاره کهن را تصاحب کرد. اما از آن زمان تاکنون تیم ملی ایران نتوانسته است به این عنوان دست یابد.

تیم ملی ایران با توجه به ادامه حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم بعد از جام جهانی و همچنین رضا قوچان نژاد که گلزن برتر رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا شناخته شد، با اطمینان زیادی رقابتهای خود را آغاز می کند. قوچان نژاد در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز برای ایران گلزنی کرد.

در فاصله چند روز تا آغاز تورنمنت، مصدوم شدن هاشم بیک زاده مدافع تیم ضربه ای به این تیم وارد کرده است.

کی روش گفت غیبت این مدافع ۳۰ ساله ضربه بزرگی به تیم است به ویژه بعد از آنکه پژمان منتظری ماه گذاشته دیگر مدافع تیم جام را از دست داد.

با این حال کی روش مطمئن است که ایران با وجود فقدان مسابقات تدارکاتی به مرحله حذفی صعود می کند.

کی روش گفت با این روحیه تیم که در سایر بازیها نشان دادیم، فرصت خوبی داریم.

ایران برای سیزدهمیمن بار در جام ملتهای آسیا شرکت می کند که از این نظر با کره جنوبی برابری می کند. ایران با ۱۱۲ گل بیشتر از هر تیم دیگری در این تورنمنت گلزنی کرده است. در جام ۲۰۱۱ تیم ایران تنها تیمی بود که در هر سه بازی خود در مرحله گروهی پیروز شد.

بحرین در هفت بازی گذشته خود در جام ملتهای آسیا پنج باخت داشته است. اما در تورنمنت امسال در مرحله مقدماتی فقط یک گل خورده است.



قطر نیز در جریان آماده سازی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ است و برای اولین بار در یک دهه گذشته عنوان قهرمانی جام خلیج فارس را تصاحب کرد. انتظار می رود قطری های تیم های برتر این تورنمنت را به دردسر بیندازند.

مشعل عبداله مهاجم قطر گفت: اولین مسابقه همیشه سخت است، و اگر ببرید به احتمال ۷۰ تا ۸۰ درصد به مرحله دوم صعود می کنید. امارات متحده عربی تیم بسیار خوب با بازیکنان بااستعدادی است. ما به آنها احترام می گذاریم، اما هراسی از آنها نداریم.

دو تیم امارات و قطر در سه تورنمنت گذشته در مرحله گروهی از گردونه رقابتها کنار رفته اند.

امارات در مرحله گروهی در سال ۲۰۰۷ مقابل قطر پیروز شد. امارات در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۱ نتوانست یک گل بزند، اما در مرحله مقدماتی رقابتهای امسال پنج برد و یک تساوی داشته است که از این نظر با ایران برابری می کند.

علی مبخوت بازیکن امارات و قوچان نژاد به عنوان گلزنان برتر مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا معرفی شدند. مبخوت با زدن پنج گل در جام خلیج فارس ، گلزن برتر این رقابتها نیز شناخته شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جام ، ملتها ، آسیا ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار