تیم ایران در حالی اولین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین آغاز می‌کند، که یکی از بخت های قهرمانی محسوب می‌شود و انتظار می رود از گروه خود صعود کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس دیدارهای روز یکشنبه جام ملتهای آسیا در گروه سی را بررسی کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران که سه بار قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، در صدر جدول رده بندی فیفا در میان کشورهای شرکت کننده در تورنمنت استرالیا ایستاده است.

ایران اولین دیدار خود را در این تورنمنت مقابل بحرین آغاز می کند. دیدار دو تیم روز یکشنبه برگزار می شود و انتظار می رود ایران که یکی از بخت های قهرمانی محسوب می شود، از این گروه که مرکب از تیم های غرب آسیاست صعود کند.

ایران از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ در سه دوره متوالی عنوان قهرمانی قاره کهن را تصاحب کرد. اما از آن زمان تاکنون تیم ملی ایران نتوانسته است به این عنوان دست یابد.

تیم ملی ایران با توجه به ادامه حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم بعد از جام جهانی و همچنین رضا قوچان نژاد که گلزن برتر رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا شناخته شد، با اطمینان زیادی رقابتهای خود را آغاز می کند. قوچان نژاد در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز برای ایران گلزنی کرد.

در فاصله چند روز تا آغاز تورنمنت، مصدوم شدن هاشم بیک زاده مدافع تیم ضربه ای به این تیم وارد کرده است.

کی روش گفت غیبت این مدافع ۳۰ ساله ضربه بزرگی به تیم است به ویژه بعد از آنکه پژمان منتظری ماه گذاشته دیگر مدافع تیم جام را از دست داد.

با این حال کی روش مطمئن است که ایران با وجود فقدان مسابقات تدارکاتی به مرحله حذفی صعود می کند.

کی روش گفت با این روحیه تیم که در سایر بازیها نشان دادیم، فرصت خوبی داریم.

ایران برای سیزدهمیمن بار در جام ملتهای آسیا شرکت می کند که از این نظر با کره جنوبی برابری می کند. ایران با ۱۱۲ گل بیشتر از هر تیم دیگری در این تورنمنت گلزنی کرده است. در جام ۲۰۱۱ تیم ایران تنها تیمی بود که در هر سه بازی خود در مرحله گروهی پیروز شد.

بحرین در هفت بازی گذشته خود در جام ملتهای آسیا پنج باخت داشته است. اما در تورنمنت امسال در مرحله مقدماتی فقط یک گل خورده است.

قطر نیز در جریان آماده سازی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ است و برای اولین بار در یک دهه گذشته عنوان قهرمانی جام خلیج فارس را تصاحب کرد. انتظار می رود قطری های تیم های برتر این تورنمنت را به دردسر بیندازند.

مشعل عبداله مهاجم قطر گفت: اولین مسابقه همیشه سخت است، و اگر ببرید به احتمال ۷۰ تا ۸۰ درصد به مرحله دوم صعود می کنید. امارات متحده عربی تیم بسیار خوب با بازیکنان بااستعدادی است. ما به آنها احترام می گذاریم، اما هراسی از آنها نداریم.

دو تیم امارات و قطر در سه تورنمنت گذشته در مرحله گروهی از گردونه رقابتها کنار رفته اند.

امارات در مرحله گروهی در سال ۲۰۰۷ مقابل قطر پیروز شد. امارات در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۱ نتوانست یک گل بزند، اما در مرحله مقدماتی رقابتهای امسال پنج برد و یک تساوی داشته است که از این نظر با ایران برابری می کند.

علی مبخوت بازیکن امارات و قوچان نژاد به عنوان گلزنان برتر مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا معرفی شدند. مبخوت با زدن پنج گل در جام خلیج فارس ، گلزن برتر این رقابتها نیز شناخته شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، ملی ، فوتبال ، ایران ، جام ، ملتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار