مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سمفونی وحدت با ابتکار و پیگیری‌های مسئولان فرهنگی آذربایجان غربی تا شهریورماه سال آینده ساخته و از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سمفونی وحدت با ابتکار و پیگیری های مسئولان فرهنگی آذربایجان غربی تا شهریورماه سال آینده ساخته و از آن رونمایی می شود.
 
پیروز ارجمند افزود: اقدامات لازم برای تهیه این اثر نفیس وارزشمند هنری با همکاری استانداری آذربایجان غربی، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و استاد محمد سعید شریفیان از موسیقیدانان برجسته کشور به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم این سمفونی با ارزش را همزمان با هفته دولت سال آینده تهیه کنیم.

ارجمند اظهار کرد: آذربایجان غربی، استانی با تنوع قومی، زبانی، مذهبی و دینی مختلف است که ما قصد داریم با تهیه سمفونی وحدت، اتحاد این اختلاف ها را با زبان هنر آمیخته کرده و به عنوان میراثی ماندگار، جاودانه نگهداریم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این پروژه برای تمام کشور است و پروژه ای ملی به شمار می رود.

محمد سعید شریفیان از اساتید موسیقی ایران و خالق سمفونی وحدت نیز در این گفت و گو اظهار کرد: فرهنگ موسیقی آذربایجان، بسیار غنی و پویاست و می توان با اجرای موسیقی های فاخر، در راستای شناساندن بیشتر این فرهنگ برای مردم و تهیه کردن آذوقه فرهنگی برای جوانان تاثیرگذار بود.

وی اضافه کرد: در مناطقی که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می کنند، غنای موسیقی بسیار زیاد است و به همین دلیل، آذربایجان غربی از غنای موسیقی قابل توجهی برخوردار است.

ارجمند افزود: برای تهیه سمفونی وحدت آذربایجان غربی از ظرفیت های موسیقیایی این استان بیشترین بهره را خواهیم برد و امیدواریم با این امر، اثری ماندگار برای مردم این استان و کشور خلق شود.

گفتنی است؛ موضوع سمفونی وحدت از یک سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی مطرح شده و با انجام مقدمات، در حال حاضر نخستین گامهای اجرای آن برداشته می‌شود.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار