نماینده مجلس تاکید کرد: ارزش سهام عدالت به حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن سهم دولت است و بقیه به مردم تعلق دارد و می‌توان برای آزادسازی خرید و فروش آن اقدام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا پورابراهیمی گفت: ارزش سهام عدالت با توجه به افت شاخص بازهم بیشتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان است که البته آزادسازی خرید و فروش آن در سال جاری تحقق نمی‌یابد و شاید سال آینده هم در دولت و هم در مجلس به نتیجه برسد.

وی گفت: مجلس طرحی را در این باره تهیه کرده است که فوریت بررسی آن را نیاورد و به صورت عادی در کمیسیون تخصصی اقتصادی درحال بررسی است و باتوجه به حجم کار‌ها و بررسی لوایح اقتصادی و بودجه سال آینده کل کشور بررسی آن امسال نهایی نمی‌شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: طرح پیشنهادی دولت برای آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت نیز امسال نتیجه نمی‌دهد و سال اینده نهایی و تقدیم مجلس خواهد شد.

پورابراهیمی درباره کسانی که از دریافت توزیع سهام عدالت جامانده‌اند گفت: این عده بهتر است به شرکت‌های همکاری سهام عدالت مراجعه کنند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود و برای اضافه شدن به فهرست مشمولان هم باید فرآیند دیگری طی شود که البته در دستورکار نیست.

بنابراین گزارش حدود ۸ سال قبل بود که نام نویسی از متقاضیان دریافت سهام عدالت آغاز شد که تاکنون شمار ثبت نام شدگان را رقمی ۴۲ میلیون نفری شامل شود و به زودی با اضافه شدن بخشی از کارگران فصلی به متقاضیان پیشین این تعداد به ۴۸ میلیون نفر خواهند رسید.

این تعداد اگرچه اسما «دارنده سهام عدالتند، اما هنوز رسما» سهمی در اختیارشان قرار داده نشده است و در این میان هر از‌گاه صحبت از خرید و فروش این سهام هم می‌شود که موجب شد متولی سازمان خصوصی سازی موضعگیری کند.

به گفته میرعلی اشرف عبداله‌پور حسینی، این ورقه‌ها ورقه سهام نیست که قابل معامله باشد و اصلا معامله این ورقه‌های ثبت نام هیچ محمل قانونی، توجیه و تعریف قانونی ندارد و فاقد ارزشی است.

البته این به معنای این نیست که آنهایی که سهام عدالت دارند سهامشان بی‌ارزش است بلکه باید مراحلی طی شود تا دارندگان بتوانند سهامشان را خرید و فروش کنند از همین روست که وزیر اقتصاد چندی قبل تاکید کرد: بزودی خرید و فروش سهام عدالت آزاد می‌شود./

انتهای پیام/
برچسب ها: آزادسازی ، سهام ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار