فیصل المقداد: غرب پرونده سلاح کشتار جمعی را به عنوان اهرم فشار بر سوریه استفاده کرد

معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای در یک روزنامه لبنانی نوشت غرب پرونده سلاح کشتار جمعی را به عنوان اهرم فشار بر سوریه استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «فیصل المقداد» روز شنبه در مقاله‌ای در روزنامه لبنانی «البناء» نوشت: غرب پرونده سلاح کشتار جمعی را به عنوان اهرم فشار بر سوریه استفاده کرد و دست به تجهیز گروه‌های تروریستی مسلح به مواد شیمیایی زده و تروریست‌ها این مواد را در «غوطه» دمشق در سال 2013 و پس از آن در «حلب و کفرزیتا» به کار بردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوریه از اقدامات کمیته تحقیقات بین‌المللی استقبال کرده و با اعضای آن همکاری کرد، افزود: اما کشورهای غربی نتایج تحقیقاتی که کمیته بین‌المللی آن را صادر کرد، به رسمیت نشناخت و فشار غیرحرفه‌ای خود را به بهانه استفاده سوریه از سموم شیمیایی بر ضد ارتش و ملتش ادامه داد.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از مقاله خود با بیان اینکه آمریکا و متحدانش شیوه‌هایی دیگر را برای فشار بر سوریه در پیش گرفتند، افزود: امضای توافق‌نامه با ترکیه و عربستان سعودی برای آموزش قاتلان و تروریست‌ها در خاک این دو کشور تنها با هدف تاثیرگذاری بر ارتش قهرمان سوریه و تضعیف آن انجام گرفت.

وی تاکید کرد: سوریه تسلیم فشارها نخواهد شد و هر کسی که اعتقاد دارد افزایش سختی و فشار بر ملت سوریه به امتیاز سیاسی دمشق منجر می‌شود سخت در اشتباه است.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار