جوان ۲۵ ساله‌ای که از خيران مشهدی کلاهبرداری می‌کرد، با هوشياری سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام قانون گرفتار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ جوان ۲۵ ساله‌ای که با جعل عنوان نماينده برخی مسئولان کشور و به ويژه سخنگوی دفتر رياست جمهوري، از خيران مشهدي کلاهبرداری می‌کرد، با هوشياری سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام قانون گرفتار شد.

سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی طی روزهای گذشته به اطلاعاتي دست يافتند که نشان می داد جوان ۲۵ ساله‌ای با جعل عنوان و انتساب خود به دفاتر برخی مسئولان کشور و همچنين سخنگوی دفتر رياست جمهوری، به خيران مشهدی مراجعه می‌کند و با سوء استفاده از اعتقادات مذهبی و تحريک عواطف و احساسات آنان براي خريد دستگاه‌های دياليز ثابت و سيار و تهيه جهيزيه نوعروسان، از آنان کلاهبرداری می‌کند.
 
در پی جمع آوری اين اطلاعات و به دستور قاضی شعبه ۹۰۴ دادسراي انقلاب اسلامی مشهد، تلاش برای دستگيری وی آغاز شد و اين جوان متأهل در اقدامي غافلگيرانه به دام افتاد.

بررسي‌های مقدماتی قضايی بيانگر آن است که متهم تاکنون مبلغ ۲ ميليارد تومان از خيران کلاهبرداری و با پول‌های مذکور نيز خودروهايی از قبيل لکسوس، زانتيا، تويوتا و لوازم منزل مانند يخچال، اجاق گاز و... خريداری کرده است.

اين متهم در بازجويی‌های اوليه عنوان کرد: به دليل اين که مکانی براي نگهداری خودروها نداشتم، آن ها را به دوستانم می‌دادم که از آن استفاده کنند.
 
بنابراين گزارش، با صدور دستوری از سوی مقام قضايی، اموال خريداری شده از سوی متهم توقيف شده است و تلاش برای شناسايی کلاهبرداری‌های احتمالي ديگر وی و همچنين ساير اموال ادامه دارد.

يک مقام آگاه در اين باره به شهروندان و به ويژه خيران توصيه کرد: مراقب سودجويان و کلاهبرداران باشند و اجازه ندهند افراد مجرم از عواطف و اعتقادات آنان سوء استفاده کنند چرا که در جامعه مراکز قانوني زيادی مانند بهزيستي، کميته امداد، انجمن حمايت از زندانيان و... براي فعاليت‌های خداپسندانه و خيرخواهانه وجود دارد بنابراين شهروندان بايد هوشيار باشند و هر گونه کمک‌های نقدی و غيرنقدی خود را از اين طريق به دست مستمندان برسانند.

شايان ذکر است: متهم مذکور که با صدور قرار قانونی روانه زندان شد، تنها از يک خير ۳۱۰ ميليون تومان کلاهبرداری کرده است.
 
انتهای پیام/ز
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی طاهری نیا
۰۲:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۷
با سلام خدمت شما