کرمانشاه؛

منسوخ شدن رشته‌های مختلف صنایع دستی کرمانشاه

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: رشته هنری دباغی‌سنتی کرمانشاه درحال فراموشی و منسوخ شدن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت‌الله سپهر گفت: یکی از برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه این است که از منسوخ شدن رشته‌های مختلف صنایع دستی جلوگیری کند.

وی افزود: در صددهستیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین کاربردی کردن و به روز کردن برخی از این تولیدات سنتی از منسوخ شدن رشته‌های مختلف صنایع دستی جلوگیری کنیم.

سپهر با بیان اینکه چرم‌سازی یا دباغی‌سنتی یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین هنرهای سنتی این دیار است، تصریح کرد: یکی از رشته‌های صنایع‌دستی استان‌کرمانشاه که درحال منسوخ شدن می‌باشد رشته چرم‌سازی و دباغی سنتی است که این روزها شرایط مناسبی ندارد.

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در گذشته هنرمندان متعدد چرم ساز در راستاي سراجان بازار سنتي شهر كرمانشاه مشغول کار بودند، اما امروزه تعداد هنرمندان این رشته سنتی استان کرمانشاه بسیار کم شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: در حال حاضر كار چرم سازي جنبه تزئيني پيدا كرده و بيشتر به صورتكيف‌هاي زنانه، كمربند عرضه می‌شود.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، رشته ، صنایع ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.