عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با برنامه "چراغ سبز"رادیو گفت‌‌وگو از فروش روزانه آرم طرح ترافیک از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛مهردادلاهوتی در برنامه "چراغ سبز"رادیو"گفت‌وگو" اظهار داشت: باید با مردم صادق باشیم؛ اگر این تعداد خودرو با خرید طرح می ‌وانند وارد منطقه طرح شوند، از ابتدا باید وارد شوند لذا نباید به این موضوع با دید درآمدزایی نگاه کرد.

وی تصریح کرد: محدوده‌ای را برای اجرای طرح ترافیک اعلام کرده‌ایم ولی شهرداری به وفور اقدام به فروش کارت طرح ترافیک می‌کند.

لاهوتی افزود: اراده‌ای در کشور وجود ندارد تا این مشکل حل شود؛ متاسفانه سالانه هزاران نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و این شوخی نیست.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از عدم اجرای کامل طرح تولید خودرو با استاندارد یورو 4، یادآور شد: در موضوع سوخت نیز باید به استاندارد یورو 4 می‌رسیدیم؛ آنهایی که خود را متولیان سلامت جامعه می‌دانند، مانند محیط زیست، تنها به واردات بنزین، آن هم در شرایطی که مشکلات مالی بسیار داریم، بسنده کردند.

کدام خودروها حق تردد در مرکز شهر را دارند

در ادامه این بحث "بسطامی" سخنگوی سازمان کنترل و کیفیت هوای تهران که یکی از عوامل تعیین کننده آلودگی هوا را مربوط به نوع خودروها دانست و اظهار کرد: باید بر این اساس تصمیم گیری کنیم که چه نوع خودروهایی حق ورود به مراکز شهر را دارند.

بسطامی به تجربه موفق کشورهای دیگر در زمینه طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: در کشورهای دیگر هر خودرو بر اساس برچسبی که دریافت می‌کند، حق ورود به مناطق مشخص شده را ندارد.

وی انتظار مسئولین از مردم در شرایطی که زیرساخت‌ها هنوز فراهم نیست را نادرست دانست و افزود: اگر از مردم انتظار مشارکت نداشته باشیم، وضعیت به مراتب بدتر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، ترافیک ، آرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار