مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، امشب، نوزدهم دی ماه با حضور خیلی کثیری از خانواده شهدا،چهره‌های فرهنگی انقلاب و فیلمسازان نسل سوم انقلاب اسلامی در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، امشب، نوزدهم دی ماه با حضور خیلی کثیری از خانواده شهدا،چهره‌های فرهنگی انقلاب و فیلمسازان نسل سوم انقلاب اسلامی در سینما فلسطین برگزار شد.

در ابتدا این مراسم کلیپی از شعرخوانى مردمى کودکان براى امام(ره) با موضوع پیامبر(ص) پخش شد.
 
نادر طالب‌زاده دبیر پنجمین جشنواره فیلم عمار در ابتدای این مراسم گفت: عمار با حرکت رو به جلو وسعت بیشتری پیدا می‌کند. دنیا به دنبال حقیقت است. اهمیت جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش متبلور می‌شود. با وجود اینکه رسانه سعی در دیده نشدن دارند اما باز هم این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد. جشنواره عمار یک تولد مبارک است و ویژگی آن حرکت به جلو است.
 
وی ادامه داد: عمار برای کسانی است که هدف آن‌ها انقلاب است. این جشنواره ویترینی بسیار عالی برای انقلاب است. ما در این جشنواره شاهد رقابت بسیار گسترده‌ای بودیم و توقع داریم این هنرمندان وارد عرصه رسانه ملی شوند و با صلابت به کار خود ادامه دهند. این برکتی است که خدا به این راه داده است.

در حین برگزاری مراسم نان‌هایی که ننه سکینه، از مادران رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که در پشت جبهه‌ها برای رزمندگان نان می‌پخت، براى حاضران در این جشنواره پخته بود، بین مردم حاضر در سینما فلسطین توزیع شد.

همچنین در بخشی دیگری از مراسم اعلام کردند دستکش‌های دست بافت بانو عصمت مکلیان (ننه عصمت) که در مراسم افتتاحیه با اهدای دو دستکش از شجاعی طباطبایی و مسعود ده نمکی تقدیر کرده بود؛ در پایان مراسم به فروش می‌رسد.

ننه عصمت در طول جنگ برای رزمنده‌ها دستکش می‌بافت و پس از جنگ برای سربازان لب مرز و پس از آن برای سربازان جبهه فرهنگی دستکش می‌بافت.

گفتنی است در این مراسم از حاج صادق آهنگران تقدیر شد. وی بعد از تقدیر خود گفت: برای سلامتی همه مدافعان حرم و رهبرمون و آنهایی که کنار قبر حضرت زینب(س) از حرم دفاع می‎کنند صلوات بفرستید.

در ادامه مادران شهید نگهبان، محسنیان، جوادی، صبوری، جوادیان، حیدری نژاد، قنبری، جنیدی، خواجه وند، سلیمانی، شریفی، صابر و خالقی پور از این مداح تقدیر کردند.

خانواده شهید جنیدی نیز یک جلد کلام الله مجید را از طرف مقام معظم رهبری به این مداح اهدا کردند که منقوش به دست نوشته‌ای از مقام معظم رهبری بود. در متن این دست نوشته آمده است: « اهدا به آقای آهنگران با تجدید از خاطرات شوق انگیز روزهای دفاع مقدس.

سپس وی بعد از دریافت هدیه ویژه مقام معظم رهبری از سوی مادر سه شهید عنوان کرد: این بسیار سخت است که مادر 3 شهید به این شکل از من تقدیر کنند و این اتفاق مسئولیت من را بیشتر خواهد کرد. بیشتر از رهبرمان باید تشکر کنم که خداوند طول عمر با عزت به ایشان عطا کند و من خدمت ایشان برسم و دستش را ببوسم.

آهنگران ادامه داد: من تمام نعمت هایی را که دارم به دلیل فضایی است که در آن بزرگ شدم. این فضا سپاه پاسداران است که من را در آن آزاد گذاشتند.

وی افزود: آخرین دوست شهید من شهید مظلوم سید حمید تقوی بود که من با او هم صحبت بودم.

از حاشیه های این مراسم می توان به صحبت های ابولقاسم طالبی اشاره کرد که صادق آهنگران را متمایز از دیگران دانست چراکه شهرت نتوانست وی را از بین ببرد. وی همواره دغدغه ولایت، خدا و راه امام حسین(ع) را داشته است. آهنگران همیشه می‌گفت هرکس با من عکس بگیرد شهید می‌شود. من هم با او عکس می گیرم و امیدوارم سال آینده شهید شوم.

همچنین در پایان مراسم حامد زمانی از قطعه «و این اول عشق است» با موضوع رویشی های هنر انقلاب پس از فتنه 88 رونمایی کرد.

حامد زمانی برای رونمایی از جدیدیترین اثرش به بالای سن آمد و گفت: به قول ننه سکینه که گفته بود ما کار کردیم تا نمکی برای هنر انقلاب داشته باشیم من هم می خواهم این اثر که به نام «تازه اول عشق است» نامگذاری شده است را به حاج صادق آهنگران تقدیم کنم.

بنابراین گزارش فرخ نعمتی، پروانه معصومی، نادر طالب زاده، بیژن نوباوه، خانواده شهدا و هرمندان جبهه فرهنگی انقلاب از حاضران در این مراسم هستند و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که در این مراسم حاضر بود بعد از حضور چند لحظه ای و بدون سخنرانی مجلس را ترک کرد.

برگزیدگان پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام شد/ پروانه معصومی: دریافت جایزه عمار برایم خوشحال کننده تر است

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار