رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از مقامات این کشور صبح دیروز طی بازدیدی از مجموعه فرهنگی عباس آباد در جريان آخرين مراحل توسعه و فعاليت قطب فرهنگي و گردشگري پايتخت کشورمان قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اردشير نوريان، مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد در این بازدید و در تشریح روند تكميل پروژه‌هاي عمراني و فرهنگی در اين منطقه گفت: در چند سال گذشته و طي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت پروژه‌هاي متعددي نظير پل طبيعت، آسمان نمای گنبد مینا، درياچه باغ هنر و فضاهاي متعدد فرهنگي در اراضی عباس آباد به بهره‌برداري رسيده كه توانسته اين منطقه را به قطب فرهنگي و گردشگري پايتخت کشورمان تبديل کند.

نوريان با بیان اینکه در اراضی عباس آباد، بیش از 65هکتار طراحی فضاهای تفریحی ایجاد شده است، افزود: شهرداری پایتخت سعی کرده در این فضاها به گونه ای عمل کند که ترکیب مناسبی از نیازهای عام مردم در حوزه تفریح و سرگرمی در آن دیده شود.

وی با اشاره به اینکه اهميت منطقه عباس‌آباد در حوزه زيست‌محيطي شهر تهران بر هیچ یک از مقامات شهری و دولتی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: شهروندان و بازدیدکنندگان از اراضی عباس آباد در سالجاری شاهد يك تحول جديد در توسعه فضاي سبز، كاشت درخت و احياي گونه‌هاي زيستي بومي در اين منطقه بوده اند.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد با بیان اینکه در یک دهه اخیر شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: توسعه مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله مهمترین درخواست های شهروندان از مجموعه مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده است.

نوریان در ادامه راه اندازی مجموعه «گنبدمینا» در پایتخت را حرکتی بزرگ و تاثیرگذار برای ترویج علم در کشور عنوان کرد و گفت: این گنبد به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه به مجموع های عظیم در تبلور علم کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه «گنبدمینا» با امکانات متنوع، امکان گردش علمی را برای شهروندان در همه سطوح فراهم آورده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای 1800 مترمربع مساحت است که 800 مترمربع آن به پرده نمایش گنبدی شکل با دید 360 درجه اختصاص دارد. این پرده نمایش ویژه که برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار گرفته است، امکان نمایش دستاوردهای علم نجوم را به صورت سه بعدی دارد.

نوریان در پایان تصریح کرد: باید تاکید کنم که ما از ابتدای افتتاح "گنبد مینا" شاهد استقبال شهروندان و بسیاری از مراکز آموزشی از جمله مدارس و برخی نهادها به منظور بهره بردن از این مجموعه بوده ایم.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: دستاوردهای فرهنگی مدیریت شهری تهران قابل تقدیراست
در ادامه این مراسم سید عمارحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه دستاوردهای فرهنگی مدیریت شهری تهران قابل تقدیراست، گفت: توجه به علمای دین و جوهره دینی در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اساس کاراست و به شخصه معتقدم مدیریت شهری تهران به نکته توجه بسیار دارد.

سیدعمارحکیم با اشاره به اینکه در حال حاضر افزايش آگاهي مردمي یکي از مهمترين وظايف مدیران شهري در تمامی شهرهاست، افزود: بهترین تلاش ها، کوشش در راه ایجاد رفاه و آسودگی و تامین آینده بهتر و درخشان تر برای شهروندان است.

وی در پایان با تاکید بر موفقیت ها و دستاوردهای مدیریت شهری تهران در طول سال های گذشته، تاکیدکرد: به خاطر دستاوردهایی که پایتخت ایران داشته است به مسئولان آن تبریک می گویم زیرا دستاوردهایی از جمله فضاهای فرهنگی، مترو، پارکها و بزرگراههایی که در این شهر تاسیس شده، قابل تقدیراست.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار