«یداله عبدی» گفت: تعداد آثار با کیفیت رسیده به جشنواره نماز و نیایش کم بود و هنرمندان باید از نظر کارشناسان مذهبی و هنری بیشتر استفاده کنند.

یداله عبدی عضو هیات انتخاب و داور ششمین جشنواره نماز و نیاش در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص ملاک انتخاب آثار بیان کرد: هر عکسی را که شاخصه‌های نیایش در آن بیان شده بود، انتخاب می‌کردیم. عکاسان در بیشتر آثار نگاهی سطحی به موضوع جشنواره داشتند.

وی ادامه داد: موضوع نماز و نیایش نیاز به مطالعه داشته و نیز جنبه‌های مختلفی دارد.

عبدی گفت: عکاسان با مطالعه بیشتر می‌توانستند آثار بیشتری را تولید کنند. موضوعاتی که در خود فراخوان گنجانده شده بود در خصوص نماز، نیایش، رزق و روزی حلال بود که بیشتر عکاسان جنبه نماز را به شکل غیر حرفه‌ای به تصویر کشیده بودند.

داور عکس ششمین جشنواره نماز و نیایش ضمن بیان این مطلب که بعضی از هنرمندان آثار بهتری را ارائه کرده بودند، افزود: هنرمندان دیگر توانسته بودند  که جنبه‌های دیگر نیایش را با ترکیب‌بندی و نور مناسب به نمایش بگذارند.

وی اظهار داشت: تعداد آثار با کیفیت کم بود و هنرمندان باید از نظر کارشناسان مذهبی و هنری بیشتر استفاده کنند.

عبدی در خصوص جایگاه عکس مذهبی و دینی در بین مخاطبان افزود: اگر برگزاری چنین جشنواره‌هایی با موضوعات مذهبی و دینی بیشتر ادامه داشته باشد می‌تواند به هنرمندان و عکاسان کمک کند تا آنها هم آثار بیشتری ارائه دهند. البته باید در کنار آن آموزش نیز باشد.

وی خاطر نشان کرد: عکاسان و هنرمندان اگر علاوه بر داشتن تأمل و دقت بیشتر در آثار، کار را سطحی نگیرند، به طور حتم کارهای خوبی را به تصویر می‌کشند.

گفتنی است، ششمین جشنواره‌ی نماز و نیایش به روایت دوربین از 15 تا 18 دی در شهر قم برگزار شد.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، نماز ، نیایش ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار