مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: بیش از 308 بقعه متبرکه در استان تهران وجود دارد و 3 هزار و 400 اثر هنری، مجازی، شعر و ادبی به کنگره جعفرابن موسی‌الکاظم(ع) ارسال شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانحجت الاسلام و المسلمین قاسم محمد زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در اختتامیه کنگره جعفرابن موسی الکاظم (ع) درشهرستان پیشوا با اشاره به نقش و جایگاه بقاع متبرکه و اهداف برگزاری کنگره‌های امام‌زادگان در استان تهران اظهار کرد: دراستان تهران 308 بقعه متبرکه وجود دارد از جمله بقعه متبرکه‌ای که در میان مردم از جایگاه مهمی برخوردار است امام‌زاده جعفرابن موسی‌الکاظم (ع) است.

وی ادامه داد: کنگره جعفر‌ابن موسی‌الکاظم (ع) در محورهای علمی، ادبی، شعر ، داستان، خاطره‌نویسی،‌دل‌نوشته‌ها،‌هنر و وبلاگ نویسی پیرامون موضوع‌های معرفی و شخصیت زندگی امام‌زاده جعفرابن موسی‌الکاظم(ع) نقش امام‌زاده جعفرابن‌موسی‌الکاظم (ع) در مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در شهرستان پیشوا برگزار شد.

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به آثار ارسالی کنگره جعفر ابن موسی‌الکاظم(ع) در شهرستان پیشوا تصریح کرد: 3 هزار و 400 اثر هنری، مجازی‌، شعر و ادبی شامل 400 مقاله ، 2 هزار و 500 اثر هنری، هزار و 30 اثر مجازی و هزار اثر شعر و ادبی، به کنگره جعفرابن موسی الکاظم (ع) ارسال که 260 اثر داوری شدند.

وی در پایان گفت: ستاد کنگره جعفرابن موسی‌الکاظم (ع) از آغاز تابستان سال 93 با حضور شهرداری، استانداری تهران،‌متولیان موقوفات امام زاده موسی‌الکاظم (ع) راه‌اندازی شد. فراخوان این کنگره در مهر ماه سال جاری انجام شد و اختتامیه این کنگره با اهدای جوایزی شامل زیارت عتبات عالیات از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار