وزیر اطلاعات گفت: یکی از کارگاه های توسعه علوم اسپانیا در چارچوب دین اسلام تقویت و راه‌اندازی شده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانحجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات در اختتامیه کنگره جعفر ابن موسی‌الکاظم (ع) با اشاره به نقش اسلام پیامبر اکرم (ص) ائمه اطهار (ع) و امامزادگان در گسترش علم و دانش اظهار کرد: احیای یاد و نام امامزادگان در گسترش اسلام علم و دانش امری ضروری است و یکی از کارگاه‌های رواج علوم اسپانیا امروزی شد.

نخستین نظریه پردازی امروزی در دین اسلام درست می‌شود . علم و دانش مدیون اسلام است.

وی ادامه داد: دنیای امروز فرقی با هزار سال گذشته ندارد اسم چند دانشمند برجسته در مصر، تونس و در مناطق دیگر می‌توانیم نام ببریم در آن مناطق درس خواندند و دانشمند شدند. اگر در علم رشد دیده شود مدیون پیامبر اکرم (ص) هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با خط مشیی که در دین اعلام کرد این قاعده را درس خواندن برای همه نیست را به هم ریخت که همه درس بخوانند و دنیا را تکان داد.

وی در پایان گفت: رشد علمی جوامع بستری برای رشد فضایل انسانی الگو و سرمشق ‌آموزنده ارزش های اخلاقی پیامبر اکرم است به طوری که در دنیای امروز نیز اگر پیشرفتی وجود داشته باشد به دلیل توجه به مسائل دینی و اهمیت نقش پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) و ائمه اطهار(ع) و امام‌زادگان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانش ، علم ، اسلام ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار