سرمربی تيم ملی زیر 22 سال ایران گفت: ما هدف بزرگی را دنبال می‌کنیم و آن رسیدن به المپیک 2016 ریو است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد خاکپور درباره آخرین وضعيت تیم ملی امید و اردوهای برگزار شده گفت: شروع کارمان را با تیمی که از قبل و با گروه پیشین فعاليت می کرد در اختیار ما قرار گرفت و اردوی اول خود را در کیش آغاز کرديم و ما معتقد بوديم این نمی تواند تمام بضاعت تيم ملی امید باشد. به همين خاطر با همکارانم وقت گذاشتيم و همه بازیکنان مد نظرمان در ليگ برتر را به يک اردوی چهار روزه دعوت کرديم و همين کار هم با بازیکنان ليگ یکی انجام داديم.

وی در ادامه افزود: بازیکنان مرحله سوم اردوی ما چون امکان گرفتن ویزای عمان در آن زمان کوتاه وجود نداشت از بازیکنان اردوی اول در کیش و اردوی دوم در تهران در اردوی عمان استفاده کردیم و روز شنبه با تیم ملی زیر 22 سال عمان بازی خواهيم کرد.

خاکپور در پاسخ به اين سوال که آیا اين امکان وجود دارد که از بازیکنان ليگ یک هم به تيم ملی اضافه شوند ، گفت: قطعا همینطور خواهد بود و در اردوی ترکيه به ما اضافه خواهند شد. در اردوی عمان هم هدف ما آماده سازی نیست و بیشترین هدف ما شناسایی است. به دلیل زمان کمی که در اختیار داریم هدفمان هماهنگ کردن بازیکنانی است که گزینش شده اند. در این اردو بیشتر به دنبال آماده کردن بازیکن ها هستیم و البته در اردوی ترکیه که سه بازی تدارکاتی خواهيم داشت می توانيم به هماهنگی بیشتری برسیم.

وی در ادامه در مورد همکاری باشگاه ها با تيم ملی امید افزود: از همه مربیان و مدیران عامل باشگاه های فوتبال لیگ برتر و ليگ يک که بازیکنان شان را در اختیار ما گذاشتند تشکر می کنم. بجز یکی دو باشگاه همه باشگاه ها همکاری بسیار خوبی داشتند و امیدوارم که آنها هم در اردوهای آتی اين کمک را به تيم ملی انجام دهند. اين کمک به شخص محمد خاکپور نیست و کمک به تيم ملی ايران است که متعقل به مردم است. اگر اين تيم تقویت شود و بازی خوبی را به نمایش بگذارد امید در میان جوان ها بیشتر می شود و نظر شخصی من این است که تیم ملی المپيک باید گذرگاه رسیدن به تیم ملی بزرگسالان باشد و بازیکنان شایسته در ابتدا بايد بیایند و در اين سن امتحانشان را پس بدهند تا بتوانند به تیم ملی بزرگسالان برسند. معتقدم کمک مربیان و باشگاه ها به اين تیم کمک کردن به فوتبال است و نه شخص.

خاکپور در پاسخ به این سوال که در ابتدا احساس می شد تمایل به استفاده از مربی خارجی در کنار خودتان داشتید اما در ادامه اين اتفاق نیافتاد، افزود: در این که مربیان داخلی ما با علم، کوشا و پرتلاش هستند شکی نیست. ضمن اينکه ما می خواستيم یک مجموعه کاملا ایرانی را در کنار هم جمع کنیم و اول به خودمان این را اثبات کنیم که می توانيم این کار را انجام دهيم و بعد به جامعه فوتبال. در انتخاب همکاران سعی کردیم کسانی را در کنار خودمان داشته باشیم که تلفیقی از تجربه، علم و جوانی در کنار هم باشند. چراکه جوانی انگیزه را می آورد و علم در کار فنی بسیار کمک مان خواهد کرد و البته اولویت ما تجربه است. در این رابطه، ما شخصی مانند محمدمایلی کهن را داریم که همه این مدارج را گذرانده و همه برد و باخت ها را در دوران قبل آزمایش کرده و و این تجربه بزرگی است که می تواند به ما کمک شایان توجهی داشته باشد.

سرمربی تيم ملی زیر 22 سال در ادامه افزود: صالح و طباطبائی از مربیان با علم و جوان ما هستند که آینده فوتبال ما در دستان آنها است و دکترحاج قاسم از متخصصین بدنسازی در کنار ما فعالیت می کند. البته اين امکان بود که از مربیان خارجی استفاده کنیم اما تصمیم گرفتیم که کادر فنی تيم ملی کاملا ایرانی باشد و امیدوارم با اين ترکيب بتوانيم این تيم را به آن اهدافی که داریم برسانيم.

خاکپور در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه قبلی که پیش از اين در باشگاه سایپا بین تقوی و صالح وجود داشت، این رابطه در تیم ملی چگونه است گفت: آنهایی که از نزدیک تقوی و صالح را می شناسند می دانند که هر دو آنها با شخصیت، متدین و از تحصیل کرده های فوتبال هستند و میدانند که هدفی که ما در حال حاضر دنبال آن هستيم از خودشان بزرگتر است. سابقه مشکلات قبلی در مورد آنها را نه میدانم و نه دنبال کرده ام. اما با توجه به شخصيت هر دوی آنها می دانم که هدف هر دوی آنها این است که ما به هدف بزرگتری که داریم و آن رسيدن به المپيک است برسیم. این لطف آنها است که برای کمک آمده اند و با دل و جان در حال فعاليت هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار