موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، محل اقامت خود را در قاهره پایتخت مصر ترک کرد و در نوار غزه اقامت گزید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فلسطینی نبأ، ابومرزوق به طور نهایی دفتر خود را به غزه که جنبش حماس در آنجا قدرت و نفوذ دارد منتقل کرد و از این منطقه پرونده روابط با گروه های فلسطینی و گفتگو با دولت آشتی را مدیریت می کند.

از زمان خروج رهبران حماس از پایتخت سوریه در سال 2012، ابومرزوق در پایتخت مصر اقامت گزیده بود. رهبران حماس که در سوریه اقامت داشتند در پایتخت های مختلف مانند دوحه و آنکارا و بیروت پراکنده شده اند.

ابومرزوق که به غزه سفر کرده بود پس از بسته شدن گذرگاه رفح در این منطقه باقی ماند. او قصد داشت به مصر بازگردد و ریاست هیئت حماس را در مذاکرات غیرمستقیم آتش بس با اسرائیل با میانجی گری دستگاه اطلاعاتی مصر بر عهده بگیرد ولی این مذاکرات برگزار نشد. احتمالا ابومرزوق با بسته شدن گذرگاه رفح و تشدید حملات علیه حماس در رسانه های مصر ترجیح داده است در غزه باقی بماند.

اعضای خانواده ابومرزوق که همراه او در قاهره زندگی می کردند اخیرا وارد غزه شده اند. به گفته منابع وابسته به حماس، ابومروزق به این ترتیب برای همیشه قاهره را ترک کرده و دفتری رسمی برای خود در غزه دایر کرده است که از آن به خوبی محافظت می شود. شماری از رهبران حماس نیز زیر نظر ابومرزوق در غزه به اداره پرونده آشتی با گروه های فلسطینی به ویژه فتح و دولت آشتی مشغول هستند.

ابومرزوق که پیش از جنگ اخیر غزه وارد این منطقه شده بود ابتدا قصد اقامت دائم در آنجا را داشت ولی چند روز پیش از آغاز جنگ به شکل غیرمنتظره‌ای این منطقه را ترک کرد. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار