یک مؤسسه آمریکایی روز جمعه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای که به تازگی دریافت شده‌اند، در مورد ساخت یک سامانه موشکی جدید مستقر در دریا توسط کره شمالی شواهدی جدید ارائه می دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مؤسسه یو اس-کوریا وابسته به دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد این تصاویر ماهواره‌ای که توسط یک شرکت خصوصی دریافت شده‌اند، اتاقک یک زیردریایی جدید کره شمالی را نشان می دهند که نخستین بار ژوییه 2014 طراحی شد و شامل یک یا دو لوله عمودی پرتاب است که به پرتاب موشک‌های بالیستیک یا موشک‌های کروز اختصاص دارند.

این مؤسسه در تحلیلی که در پایگاه اینترنتی آن موسوم به «38 نورث» منتشر شد، خاطر نشان کرد: این زیر دریایی ممکن است به عنوان طرحی آزمایشی برای فناوری پرتاب موشک‌هایی که برای حمله به اهداف زمینی اختصاص دارند، مورد استفاده قرار بگیرد، این طرح در صورت موفقیت به تولید کلاس جدیدی از زیردریایی‌های کره شمالی منجر خواهد شد.

توسعه توان پرتاب موشک از زیردریایی، تهدید هسته‌ای کره شمالی را به درجه‌ای بالاتر می رساند زیرا استقرار موشک‌های هسته‌ای را در خارج از شبه‌جزیره کره امکان‌پذیر می کند.

مؤسسه یو اس کوریا با این حال می گوید پیونگ‌یانگ هنوز این توان را در اختیار ندارد.

در حال حاضر ناوگان زیردریایی کره شمالی عمدتا از زیردریایی‌های کهنه ساخت شوروی سابق و چین تشکیل شده است.

از مدت‌ها پیش گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه پیونگ‌یانگ تلاش می کند به یک سامانه موشکی مستقر در دریا مجهز شود، مطرح شده بود.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار