سناتور آمریکایی گفت مجلس سنا طی هفته‌های آینده بار دیگر طرح افزایش تحریم‌های ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "مارک کرک" سناتور جمهوری‌خواه گفت سنای آمریکا طی چند هفته‌ آینده بار دیگر طرح اعمال تحریم جدید علیه ایران را به رأی می‌گذارد.

کرک در جمع خبرنگاران حاضر در کنگره گفت انتظار می‌رود کمیته بانکی سنا به زودی طرحی را که وی پیش از این به صورت مشترک با رابرت منندز سناتور دموکرات به سنا برده بود، مورد بررسی قرار دهد. 

لایحه پیشنهادی سناتور رابرت منندز، رییس پیشین کمیته روابط خارجی، که مورد تایید دو حزب بود، همچنان به عنوان تهدیدی علیه دیپلماسی در قبال ایران وجود دارد.

از طرف دیگر لایحه پیشنهادی باب کروکر و لیندسی گراهام سناتورهای جمهوریخواه بر لزوم تصویب هر نوع توافق هسته‌ای با ایران توسط کنگره تاکید می‌کند.

طرح سناتور منندز در کمیته امور مالی و بانکی مجلس سنا ارائه می‌شود اما تایید لوایح دیگر جز اختیارات باب کروکر است. او گفت تلاش می‌کند توافق سناتور‌های هر دو حزب را برای تصویب لایحه پیشنهادی خود جلب کند.

لایحه باب کروکر تاکنون مورد حمایت سناتورهای جمهوریخواه قرار گرفته است.

با شروع کار کنگره جدید، تمام لوایح ارائه شده به کنگره پیشین، از نظر قانونی ملغی تلقی می‌شوند. اما اعضای هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه روز چهارشنبه و در شروع کار کنگره جدید تصریح کردند که لوایح پیشنهادی ارائه شده درباره ایران به قوت خود باقی خواهند بود و به زودی در کنگره مطرح خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار