شاخه یمنی شبکه القاعده انتقام مرگ ابوانس اللیبی را که پیش از محاکمه به اتهام مشارکت در حملات تروریستی در زندانی در آمریکا جان باخت خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوانس اللیبی 50 ساله که به سرطان مبتلا بود پیش از آغاز محاکمه اش در خصوص مسئله حملات به سفارتهای آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 در یکی از بیمارستانهای نیویورک مرد.

بر اساس اعلام مرکز آمریکایی نظارت بر سایتهای اسلامگراها (سایت) ، این سازمان در بیانیه ای در تویتر به آمریکا هشدار داد: "بهای جنایتهای خود را با خون مردم و نظامیان خود خواهید پرداخت".

این سازمان افزود : از همه برادران مسلمان به ویژه برادران لیبیایی انتقام او را هر چقدر که طول بکشد خواستاریم.

ابوانس اللیبی که نام واقعی او نزیه عبدالحمید الرقیعی است در فهرست پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از مهمترین افراد تحت تعقیب بود. وی اکتبر 2013 توسط نیروهای ویژه آمریکا در پایتخت لیبی بازداشت شد.

قرار بود محاکمه این رهبر القاعده و خالد الفواز تاجر سعودی دوازدهم ژانویه در خصوص اتهام آنها به دست داشتن در حمله به سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا که 224 کشته و بیش از پنج هزار زخمی برجا گذاشت برگزار شود.

واشنگتن شاخه یمنی شبکه القاعده را از خطرناکترین شبکه های وابسته به القاعده می داند. این سازمان در سال 2011 از ضعف قدرت مرکزی در یمن و قیام مردمی بر ضد علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن استفاده کرد تا موجودیت خود را به ویژه در جنوب و جنوب شرقی این کشور تقویت کند. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار