واقعیت این است که افرادی به "شارلی ابدو " حمله کردند که سالهاست از سوی پاریس و دیگر هم پیمانان اروپایی آمریکا از لحاظ آموزش های تروریستی و تسلیحات حمایت می شوند.

سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست ؛ این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم " ترنس مک کوی " نوشت : پس از انجام حادثه پاریس ، شریف کوچی به همراه برادر بزرگتر خود _ که مظنون اصلی حادثه حمله مسلحانه به دفتر نشریه شارلی ابدو محسوب می شود _ با آرامش و خونسردی تمام در خیابان های شهر راه می رفتند .  یکی از نشریات بین المللی در این باره می نویسد : صدها جنگجو که به خوبی تحت آموزش های پیشرفته تروریستی در خارج از مرزهای کشور قرار گرفته اند ، اکنون قصد بازگشت و ورود به فرانسه را دارند . آنها با آموزش های نظامی و روانی ای که دیده اند ، به شهرها و خیابان های خود باز می گردند .


یکی از این سه فرد مهاجم پیشتر نیز سابقه تخلفات اجتماعی را داشته و حتی یک بار هم به اعدام محکوم شده بود . اما سوالی که این روزها اذهان بسیاری از فرانسوی ها را درگیر خود کرده این است که چگونه یک محکوم به اعدام این گونه آزادانه در خیابانها راه می رود و حتی فرصت این را پیدا می کند که یک حمله تروریستی را طرح ریزی کرده و اجرا نماید . 

در حالی که پاسخ به این سوال و نیز سوالاتی از این دست نامضخص باقی مانده است ، رسانه ها و مقامات فرانسوی بر گفته های مردمی تمرکز کرده اند که چندین سال پیش اعلام کرده بود : شبه نظامیان و تروریست های داعش و القاعده تصمیم دارند به فرانسه حمله کنند . به نوشته خبرگزاری فرانسه ، برادران کوچی دارای پدر و مادر الجزایری بوده اند . سعید کوچی ، برادر بزرگتر و مظنون اصلی حمله به " شارلی ابدو" متولد 1982 و ساکن یکی از مناطق عرب نشین در پاریس بوده است . 

به نوشته آسوشیتدپرس ، کوچی به بسیاری از احکام اسلامی بی توجه بود و در واقع تنها لقب یک مسلمان را داشت . رفتارهای وی در محل سکونت با هیچیک ازاصول دین اسلام مطابقت نداشته است . به نظر می رسد در همین دوره وی تحت آموزه های انحرافی یکی از شیوخ وهابی در فرانسه قرار گرفته و به نقل از خودش که به نیویورک تایمز گفته بود : بر اساس آموزه های این شیخ وهابی ، حملات انتحاری بخشی از جهاد مشروع محسوب می شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : کوچی بعنوان یکی از اعضای ارشد گروه های تروریستی که برای جنگ به عراق و سوریه می رفتند ، تعیین شده بود. وی در همین سفرها به غرب آسیا آموزش کار با کلاشینکف را آموخته بود . روزنامه نیویورک تامیز در مصاحبه با وی نوشت : سعید کوچی برای گذراندن تعطیلات (!) و تفریح به عراق و سوریه می رفته در حالی که بسیاری از افراطی هایی که از اروپا عازم غرب آسیا می شوند ، هدفشان ماجراجویی های جنگی و جنگ علیه دولت دمشق است . 

به اذعان وی و بسیاری از افراد همانند برادران کوچی ، آنها در کمپ های آموزش های تروریستی در مرزهای اردن و ترکیه تحت آموزش انواع روش های اعدام ، حملات انتحاری و اجرای شکنجه های روحی و روانی قرار گرفته اند . به گفته کارشناسان بین المللی ، وقوع حادثه تیراندازی در دفتر یک نشریه یکی از نخستین تبعات اقداماتی است که پاریس در قبال تروریست های تکفیری _ بعثی در منطقه انجام داده است . 




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار