معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ پیشنهاد دولت در سال 94 برای اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در بخش مالی هزار و 26میلیارد تومان است.

مرتضی رئیسی معاون آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره  به تحصیل دو سوم دانش آموزان در مدارس کاملا ایمن و استاندارد، اظهار کرد: یک سوم دانش آموزان در مدارس نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند، تحصیل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بیش از 90درصد اعتبارات عمرانی ملی و استانی وزارت آموزش و پرورش به استاندارد سازی فضاهای آموزشی اختصاص دارد، گفت: بیشتر کمک‌های خیرین به موضوع ساخت   مدارس جایگزین مدارس تخریبی اختصاص دارد.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه 17میلیون متر مربع از مدارس نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی هستند، عنوان کرد: دولت در سال 94 برای اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در بخش ملی هزار و 26 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد داده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهر تهران در میان شهرهای کشور بیشترین مدارس تخریبی مورد نیاز مقاوم سازی را دارا است گفت: مدارس شهر تهران در مقایسه با سایر مدارس کشور به ویژه مناطق مرکزی تهران قدمت بیشتری دارد و بیشترین اعتبارات تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس در سال‌های گذشته به استان تهران اختصاص یافته است و به طور قطع در سال‌های آتی نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد زیرا که اعتبارات بر اساس تعداد کلاس و مدرسه تخریبی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، عمرانی ، ساخت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار