استاندار خراسان جنوبی گفت : توسعه مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان از جمله برنامه های بلند مدت دولت تدبیر و امید در این استان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران " وجه اله خدمتگزار" روز چهارشنبه در بازدید از انبار جدید یکصد میلیون لیتری فرآورده های نفتی بیرجند افزود: توسعه صادرات سوخت و سایر فرآورده های نفتی به کشور افغانستان می تواند ضمن توسعه اقتصادی موجب رونق در بخش سوخت نیز باشد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته شهریور ماه سال آینده انبار جدید نفتی بیرجند مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از حیث تامین سوخت و سایر فرآورده های سوختی در استان مشکلی وجود ندارد، گفت: با راه اندازی این انبار و اضافه شدن 100 میلیون لیتر به ذخیره سازی فرآورده های نفتی استان، زیر ساخت بسیار خوبی برای صادرات سوخت به کشور افغانستان فراهم خواهد شد.

خدمتگزار با بیان اینکه ساخت این پروژه از سال 86 آغاز شده افزود: بعد از وقفه ای که در ساخت این پروژه ایجاد شد، در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است و امیدواریم طبق وعده ای که مسوولان ذی ربط داده اند بتوانیم آن را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسوولان ذی ربط می بایست مشکلات موجود در زمینه ساخت و ادامه این پروژه را کارشناسی کرده و نسبت به رفع آن پیگیری های لازم را صورت دهند و آن دسته از مشکلاتی که در استان قابل مرتفع شدن نیست را در اسرع وقت اعلام تا پیگیری های لازم از سوی مسوولان ذی ربط در مرکز انجام شود.

خدمتگزار، به رعایت حریم ساخت و ساز در محدوده انبار جدید نفتی بیرجند اشاره کرد و افزود: طبق دستوراتی که به فرمانداری بیرجند و معاونت هماهنگی امور عمرانی داده شده امید است ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده این انبار نداشته باشیم.
/انتهای پیام
منیع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار