سرهنگ خسروی تاکید کرد:

توصیه های جدی پلیس برای ورود سامانه بارش زا

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا با توجه به شرایط جوی حاكم بر كشور ،نكات كاربردی رانندگی در این شرایط را عنوان کرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد كریم خسروی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب، اظهارکرد:  برف و یخبندان از عوامل اصلی سر خوردن خودرو است در چنین حالتی رانندگان باید با سرعت كم حركت كنند و ناگهان فرمان خودروی خود را نچرخانند و به صورت ناگهانی ترمز نكنند.
 
وی با اشاره به اینکه به همراه داشتن تلفن همراه به ویژه در هوای نامساعد بسیار مفید است، تاکید کرد: رانندگان در این شرایط جوی باید مطمئن باشند كه در باك خودروی خویش به اندازه كافی سوخت وجود دارد و برای اطمینان بیشتر به همراه خود لباس گرم و پتو، مواد غذایی و  نوشیدنی گرم داشته باشند.
 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: اگر مسافرت بیش از حد طول می كشد رانندگان در جاده های برفی سعی نكنند با سرعت زیاد تاخیر را جبران كنند بلکه در این شرایط اتومبیل را متوقف و به آشنایان خود دلیل تأخیرتان را اطلاع دهید.
 
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی رانندگان باید فاصله خود را با دیگر خودروها افزایش دهند، افزود: بر روی برف با دنده سنگین حركت كنید تا امكان سر خوردن را كاهش دهید.
 
وی ادامه داد:  بهتر است در شرایط نامناسب جوی رانندگان، زنجیر چرخ متناسب با خودرو به همراه داشته و پیش از آغاز سفر نحوه بستن زنجیر چرخ را تمرین کنند.دو دیفرانسیل بودن خودرو دلیلی بر نبستن زنجیر چرخ نیست این دسته از خودروها هم غالبا در سرازیری ها دچار لغزش می شوند.
 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه باید سرعت برف پاك كن را با شرایط موجود و نزول برف و باران تنظیم كرد، تصریح کرد: در هنگام رانندگی، رانندگان باید به اطراف و جلو خود توجهی كامل داشته باشند و از لوازم و امكاناتی مانند برف پاك كن و شیشه شور به تناوب استفاده كنند.
 
سرهنگ خسروی تاکید کرد:حرکت با سرعتی یكنواخت و مطمئن، کاهش سرعت در پیچ ها و تقاطع ها، خودداری از از ترمزهای ناگهانی در هنگام كاهش سرعت، بپرهیز از برداشتن پا از روی پدال گاز و یا فشار دادن ناگهانی و یكباره پدال گاز برای تنظیم سرعت، خودداری از تغییر مسیر ناگهانی و یا مانور به وسیله فرمان و استفاده از دستگاه تهویه خودرو برای جلوگیری از بخار زدگی شیشه ها از داخل، از جمله نکات کاربردی رانندگی در شرایط جوی نامناسب است.
 
 معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا از هموطنان درخواست کرد، قبل از آغاز سفر موارد فوق را مطالعه و در هنگام رانندگی رعایت و توصیه های پلیس را در حین سفر جدی گرفته و به آن عمل كنند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار