سفرکردن با کودکان هرگز کار سختی نيست؛ درست است که سفر شما را در شرايط جديد و ناشناخته‌ای قرار می‌دهد و از طرفی می‌دانيم بچه‌های کوچک نيازهای ويژه‌ای دارند که ممکن است در حال سفر بيشتر هم بشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سفرکردن با کودکان هرگز کار سختي نيست؛ درست است که سفر شما را در شرايط جديد و ناشناخته‌اي قرار مي‌دهد و از طرفي مي‌دانيم بچه‌هاي کوچک نيازهاي ويژه‌اي دارند که ممکن است در حال سفر بيشتر هم بشود، ولي تمام اين‌ها مي‌تواند خوشايند باشد وقتي که با آمادگي و برنامه‌ريزي اتفاق بيفتد. اما شايد بد نباشد چند نکته کليدي را به خاطر بسپاريد تا اين سفر دلنشين تر شود.
 
 
 
- بچه‌ها نسبت به تغييرات آب‌وهوايي حساس‌تر هستند؛ بهتر است داروهايي را که احتمال مي‌دهيد به کارتان بيايد، همراه داشته باشيد. مثل داروي ضد تهوع، دل‌درد، ضد تب، ضد حساسيت يا پماد و لوسيون‌هاي خارش حشرات و امثال اين‌ها.
 
 

 
- يک بسته‌ بهداشتي بايد تهيه کنيد؛ دستمال‌کاغذي، پنبه، محلول يا ژل ضدعفوني‌کننده و دستمال مرطوب را به اندازه‌ي کافي توي بسته‌تان قرار دهيد. دستمال‌هاي مرطوب خيلي مفيد هستند، چون نه تنها دست و صورت را پاک مي‌کنند بلکه غذاها و خوراکي‌ها را نيز از روي لباس پاک خواهند کرد.
 




- اگر با اتومبيل شخصي تان سفر مي کنيد، فضاي خالي را فراموش نكنيد. سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است فضاي داخل خودرو خالي بماند. تا آنجا كه ممكن است همه اثاث را در صندوق‌عقب ماشين جاي دهيد. معمولا بيشتر از نياز خود اثاث بر نداريد. بچه‌هايي كه بين ساك‌ها و چمدان‌ها فشرده شده‌اند، حتما بدخلق مي‌شوند.


 
 
- كودك خود را سرگرم كنيد. كمي پس از اين كه به راه افتاديد، كودك را به نحوي مشغول كنيد. با او صحبت كنيد، از او سوالاتي بكنيد و هرازگاه او را تحسين كنيد. اگر سفرتان طولاني است (بيش از يك ساعت)، هنگامي كه رفتار درستي از خود نشان مي‌دهد به او تنقلات بدهيد. در سفرهاي طولاني به نحوي برنامه‌ريزي كنيد كه حين سفر هرچند ساعت يك بار كودك بتواند از ماشين بيرون بيايد و استراحتي بكند، به اطراف بدود، به توالت برود و كارهاي ديگري انجام دهد. در صورت مواجه شدن با هرگونه خرابكاري و شيطنت با توضيح دادن مشكل رفتاري به كودك و گوشزد كردن رفتار درست، به اين مساله رسيدگي كنيد.
 

 

خوب نيست که مثل چمدان با کودک‌تان برخورد کنيد و تنها او را دنبال خودتان بکشانيد؛ سعي کنيد به خواسته‌هايش توجه کنيد و اجازه بدهيد به او نيز خوش بگذرد.
 
 انتهای پیام/

منبع:مجله دلگرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار