در ضیافت وحدت حزب موتلفه مطرح شد

حبیبی:دولت روحانی زمینه بهتری برای فعالیت احزاب ایجاد کرد/ نزدیک شدن احزاب اسلامی از راههای ایجاد وحدت بین مسلمانان است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که دولت روحانی زمینه بهتری برای فعالیت احزاب ایجاد کرده ابزار امیدواری کرد که برای آینده کشور گام های بلندتری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ؛محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم ضیافت وحدت که به همت این حزب در دفتر مطالعات وزارت خارجه برگزار شد گفت: سخنرانی امروز رئیس جمهوری در کنفرانس وحدت اسلامی را سخنرانی جامعی تلقی کردیم.
 
دبیر کل حزب موتلفه تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی فرصتی مناسب برای دیدار احزاب اسلامی سایر کشورها را فراهم کرد.
 
وی با بیان این که هفت سال پیش به دعوت حزب موتلفه اجلاس عده ای از احزاب کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد افزود: ما در این هفت سال گذشته آرزوی برگزاری اجلاسی دیگر از سوی احزاب اسلامی را در تهران داشتیم و خدا را سپاسگذاریم که این امر محقق شد.
 
حبیبی با ابراز امیدواری از این که در این کمیسیون تصمیمات مهمی از طرف احزاب کشورهای اسلامی اتخاذ شود اظهار داشت: به نظر ما احزاب اسلامی توانمندی بسیار بزرگی برای تاثیرگذاری بر وحدت مسلمانان را می توانند داشته باشند.   
 
دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: ما به عنوان احزاب در مواردی که دولت هایمان به دلیل ضرورت رعایت برخی پروتکل ها نمی توانند موضوعی را مطرح کنند این توانایی در احزاب اسلامی وجود دارد.
 
وی در ادامه از این که در جلسه فردا بتوانیم از ظرفیت احزاب برای این موضوع و موضوعاتی که مرتبط با مسلمان است استفاده کنیم ابراز امیدواری کرد.
 
حبیبی یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی 51 سال پیش در منزل امام خمینی و با اراده ایشان تشکیل شد و با عنایات الهی موفق شد که هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعد از آن وظایف خود را انجام دهد.
 
وی افزود: ما در مبارزات علیه نظام شاهنشاهی با پیروی از امام خمینی نقش مهمی را ایفا کردیم.   
 
دبیر کل حزب موتلفه اظهار داشت: ما در حال حاضر در تمام مراکز استان های کشور 200 نمایندگی رسمی داریم بنابراین یک حزب گسترده فراگیر کشوری هستیم.
 
وی افزود: ما در کشورمان وابسته به جریان اصولگرایی هستیم و عده ای از احزاب کشور ما وابسته به جریان رقیب، اصلاح طلبی هستند.
 
حبیبی خاطرنشان کرد: ما برای حزب رقیب خود احترام قائل هستیم و در این رقابت ها قاعدتا پیشرفت کشور را خواهانیم.   
 
وی با اشاره به این که مجموعه احزاب قانونی ما رویه ای جز تقویت نظام اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را ندارنداظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی با عضویت در کمیته دائمی احزاب آسیا (ICAP) و ارتباط با ده ها حزب جهان و امضای تفاهم نامه با تعدادی احزاب مهم آسیا افتخار دارد که به عنوان دبیرخانه احزاب اسلامی جهان تمام ظرفیت خود را در این راه به کار گیرد.
 
وی گفت: معتقدیم نزدیک شدن احزاب اسلامی در جهان یکی از راه های ایجاد وحدت بین مسلمانان است.
 
حبیبی خاطر نشان کرد: این مقصود مقدس با همکاری همه احزاب اسلامی ان شالله تحقق خواهد یافت.
 
دبیرکل حزب موتلفه با تشکر از ابتکار مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای گردهم آوری احزاب اسلامی تصریح کرد: لازم می دانم از حزب الله لبنان، جنبش حمس، حماس و جهاد اسلامی برای همکاری در اجلاس احزاب تشکر کنم.   
 
شایان ذکر است؛ مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و نوبخت سخنگوی دولت در این جمع حضور یافتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار