"برنار کازنوف"؛ وزیر کشور فرانسه از تشکیل کارگروهی میان وزارتی برای رسیدگی به ماجرای تیراندازی در پاریس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون فرانسه، وزیر کشور فرانسه از تشکیل کارگروهی میان وزارتی برای رسیدگی به ماجرای تیراندازی در پاریس خبر داد.

برنار کازنوف، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی در پایان نشست اضطراری وزرای مرتبط با ماجرای تیراندازی در پاریس گفت، جلسه ای که با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دادگستری، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و وزیر کشور برگزار شده بود به پایان رسید. 

وزیر دفاع فرانسه گفت: ابتدا می‌خواهم در تکمیل اظهارات رئیس جمهور که در محل حادثه حضور یافت تلفات هولناکی را که صبح امروز رخ داد اعلام کنم. در این حادثه دوازده نفر کشته و هشت نفر زخمی شده‌اند که حال چهار تن از آن ها بسیار وخیم است. 

وی افزود جا دارد با قربانیان و خانواده‌های آنان و مجموعه روزنامه‌نگارانی که برای آزادی بیان و آزادی مطبوعات مبارزه می‌کنند و قلبشان از این حادثه به درد آمده است ابراز همدردی کنم.

 باید از مأموران پلیسی که مسئولیت حفاظت از دفتر شارلی ابدو را بر عهده داشتند و در این حادثه جان خود را از دست دادند یاد کنیم. 

وی افزود، اقدامات لازم در زمینه تعقیب و پیگیری مجرمین، بلافاصله پس از وقوع حادثه آغاز شده است. هدف ما محافظت از همه فرانسویان در قلمروی خاک فرانسه است به همین منظور نخست وزیر در منطقه ایل دو فرانس اعلام وضعیت هشدار در سطح «هشدار حمله» کرده است.

 من نیز در تلگرامی به همه دادستان های کلیه مناطق فرانسه، خواستار اتخاذ تدابیر احتیاطی در ایستگاه های قطار و حمل و نقل عمومی و مؤسسات فرهنگی و برخی نهادهای دولتی شده ام و خواسته ام که بسیج همه ابزار لازم نظیر بسیج پلیس و ژاندارمری و نیروهای نظامی برای اطمینان از محافظت از مردم تشدید شود. علاوه بر این لازم است که همه اقدامات لازم در زمینه شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت وحشیانه تا انتها پیگیری شود و آن ها با جدیت به جزای عمل وحشیانه خود برسند. 

کازنوف افزود، بسیج همه بخش های وزارت کشور و دادگستری از همان زمان حادثه آغاز شده است. من و نخست وزیر هم بخشی میان وزارتی را برای هماهنگی اقدامات دولتی و انتشار اخبار مفید جهت اطلاع مردم فرانسه از اقدامات و تحقیقات فعال خواهیم کرد که هدف آن به جز پیگیری ماجرا و اطلاع رسانی، خنثی سازی تهدید سه مجرم عامل این اقدام وحشیانه خواهد بود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار