عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جهان اسلام نیازمند وحدت و انسجام است؛ می‌طلبد که همه دست به دست هم بدهند و بر مشکلات غلبه کنند؛ ان‌شاالله بتوانیم این کنفرانس را از حالت شعاری به حالت عملیاتی تبدیل کنیم.

"حمیدرضا ترقی" عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  درباره تأثیر کنفرانس وحدت اسلامی که امروز برگزار شد، اظهار داشت: در کنفرانس وحدت اسلامی سال‌های گذشته، نوعا به مجلس سخنرانی و گفت‌و شنود و طرح موضوعات مهم جهان اسلام اکتفا می‌شد ولی متأسفانه ساختاری که بتواند به هر آنچه در این کنفرانس مطرح می‌شد جنبه عملی بدهد، وجود نداشت.

وی با بیان اینکه حدود 8 کمیسیون ذیل کنفرانس وحدت اسلامی تشکیل شده است، تصریح کرد: هر کدام از این کمیسیون‌ها محورهایی را برای بحث و گفتگو در نظر گرفته‌اند و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا علاوه بر طرح موضوعات کلان و کلی، موضوعات اقتصادی، سیاسی، حزبی، جوانان و دانشجویان و زنان را مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار داده‌اند.

ترقی در ادامه افزود: با تاکید بر موارد بالا، آثار و تبعات این کنفرانس از کنفرانس‌های قبل بیشتر خواهد شد و نقش عملی را در وحدت امت اسلامی ایفا خواهد کرد.

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باید از رهنمود‌های "رهبر معظم انقلاب" در کنفرانس وحدت اسلامی استفاده شود، خاطر نشان کرد: جهان اسلام نیازمند وحدت و انسجام است؛ می‌طلبد که همه دست به دست هم بدهند و بر مشکلات غلبه کنند؛ ان‌شاالله بتوانیم این کنفرانس را از حالت شعاری به حالت عملیاتی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار