بارش سنگین برف سبب شد شمار بسیاری از آوارگان سوریه در چادرهای خود در شرق لبنان گرفتار شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  بارش سنگین برف سبب شد شمار بسیاری از آوارگان سوریه روز چهارشنبه در چادرهای خود در شرق لبنان گرفتار شوند.

بنابر اعلام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، از آغاز جنگ سوریه - که تقریبا چهار سال از آن می‌گذرد - بیش از یک میلیون و 100 هزار سوری به لبنان پناه برده‌اند. 

شماری از این آوارگان در چادرهایی در شرق و شمال لبنان زندگی می‌کنند. در مجدلون در نزدیک شهر بعلبک در شرق لبنان برف سنگینی تقریبا 40 چادر را در دشتی پوشانده است.

یکی از معدود افرادی که از چادر بیرون آمده است گفت :  ما با کمبود مواد غذایی و وسایل گرمایی مواجه ایم. ما از سازمان های غیردولتی می خواهیم وارد کمک کنند.

وی با ابراز نگرانی گفت: ما می‌ترسیم چادرها براثر سنگینی برف فرو ریزند. این اردوگاه در منطقه ای قرار دارد که بر اثر برف و بوران رفت و آمد نیز در آن مختل شده است. این برف سنگین اکثر مناطق کوهستانی لبنان و دیگر کشورهای منطقه را فراگرفته است.

در منطقه حوش الامراء در نزدیکی شهر مسیحی نشین زحله- که دمای هوا به سه درجه سانتیگراد رسیده است - آوارگان همچنین تلاش می کنند برف سنگینی که چادرهای آنها را پوشانده است فرو ریزند. 

محمد الحسین که با همسر و پنج فرزند خود در این اردوگاه- متشکل از 80 چادر- زندگی می‌کند گفت: دو سال است به اینجا پناه آورده‌ام اما این سردترین  زمستان است. 
 
بنابر اعلام خبرگزاری رسمی لبنان، در منطقه عکار در شمال لبنان، براثر بارش باران شدید، سیلاب چادرهای آوارگان را فرا گرفته است و آوارگان شامگاه سه شنبه با کاهش شدید دمای هوا مواجه بودند.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، لبنان ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار