هوشمندسازی ترمز خودروی سمند از سوی اعضای باشگاه پژوهشگران طراحی شد

نقی حاجی زاده نیاری رئیس باشگاه پژوهشگران واحد تاکستان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: تعویض دنده در سراشیبی ها در خودروهای دارای گیربکس معمولی برای اغلب راننده ها بخاطر عدم توانایی در تنظیم صحیح و همزمان پدالهای کلاچ و گاز کاری مشکل بوده و باعث افزایش نرخ سایش کلاچ و لاستیک های خودرو میگردد.

وی افزود: طرح هوشمندسازی ترمز، این امکان را می دهد که در هنگام تعویض دنده در سراشیبی ها زمانیکه سرعت خودرو به صفر میرسد به طور اتوماتیک چرخ های خودرو قفل شده و به راننده فرصت تنظیم پدال گاز و کلاچ داده می¬شود با فشردن پدال گاز و نیم کلاچ شدن خودرو قفل های چرخ باز شده و خودرو به حرکت رو به جلوی خود ادامه میدهد.

در ترافیک های سنگین در سرازیری ها لازم نیست راننده پدال ترمز را به صورت ممتد فشار دهد صرفا با یک بار فشار دادن چرخ های ماشین قفل شده و تا زمان آماده شدن برای حرکت چرخ های خودرو قفل باقی می ماند .

حاجی زاده تصریح کرد: این طرح توسط دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد تاکستان آقایان مجید بهرامی پور و احمد افشار با راهنمایی های اساتید مکانیک آقایان مصطفی منصوریان (عضو هیات علمی آموزشکده) داود محمد زمانی و نقی حاجی زاده (اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان) مهدی چرمی (استادکار کارگاه مکانیک خودرو) بر روی یک خودروی سمند اجرا شده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: طراحی ، خودرو ، سمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار