مشاور ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: نقش اردوهای جهادی حلقه وصل بین روستائیان و دولت و آشنایی این اقشار مستضعف با ساز و کار‌ها و روند اداری امور است.

"اسماعیل احمدی"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش اردوهای جهادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ۱۲ مولفه بارز دارد که ۶ مولفه آن قائم بر ورود نهادهای حاکمیتی است، از جمله اقتصاد دانش بنیان، عدم وابستگی به نفت و... و ۶ مولفه دیگر ناظر بر موارد خرد است، از جمله عدم خرید کالاهای خارجی، توجه به تولید داخلی که پیگیری آن به عهده خود مردم است و متولی آن اقشار مختلف جامعه هستند.

 مشاور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: طبیعتا اردوهای جهادی که برخاسته از آحاد مردم است، از این قاعده مستثنی نیست، در این اردو‌ها بالغ بر ۳۰۰۰ گروه جهادی در بسیج‌های مختلف شکل گرفتند که می‌توانند سفیران کار، تلاش، فرهنگسازی و ترویج اقتصاد مقاومتی در روستا‌ها و شهر‌ها باشد.

وی اضافه کرد: امروز مردم روستا‌ها هم که روزی خود مولد بودند، به مصرف روی آوردند و دوستان ما در جهاد می‌توانند نقش خوبی در ترویج اقتصاد مقاومتی و سوق دادن روستائیان به سمت اقتصاد تولیدی داشته باشند.

احمدی مصداق صحبت‌هایش را با مثالی بیان کرد و ادامه داد: برپایی مجدد دارهای قالی در روستا‌ها از جمله این موارد است که امروز کمتر در روستا‌ها به چشم می‌خورد. از طرف دیگر روستائیان برای فروش و عرضه محصولات خود نیاز به یک حلقه اتصال دارند و اردوهای جهادی می‌توانند نقش پیوند بین بازار و تولیدکننده را در روستا‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: نقش دیگر اردوهای جهادی می‌تواند حلقه وصل بین روستائیان و دولت باشد و آشنایی این اقشار مستضعف با ساز و کار‌ها و روند اداری امور باشد.

 احمدی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب "یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای مناطق محروم زبان مطالبه‌گری است "که مردم بدانند به عنوان مثال اگر بخواهند گلخانه یا مرغداری را راه بیندازند، راهکار اخذ وام برای این امور به چه شکل است و این امور از مواردی است که گروه‌های جهادی وظیفه شناسایی، سپس مطالبه‌گری و دست آخر مرتفع کردن آن‌ها را به عهده دارد.

 انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، روستا ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار