هاشمی با اشاره به اینکه 15 هزار کودک خیابانی در سطح کشور وجود دارد ،گفت :چهار هزار نفر از این کودکان از اتباع بیگانه هستند.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا بیان اینکه حدود 15 هزار کودک خیابانی در سطح کشور وجو دارد، عنوان کرد: از این میان چهار هزار  نفر از این کودکان از اتباع بیگانه و شش هزار نفر در تهران مستقرهستند که این کودکان شانس کمتری برای دسترسی به خدمات آموزشی و سلامت داشته‌اند و این امر احتمال آسیب‌پذیری آنان را فراهم و افزایش می‌دهد.

وی  با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور به طور متوسط سالانه پنج هزار کودک خیابانی را ساماندهی می کند افزود: به دستور وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی ساماندهی کوکان خیابانی دو برابر شده است و  این سازمان 37 مرکز شبانه روزی در سطح کشور برای ساماندهی کودکان خیابانی دارد.

وی با تاکید اینکه 95 درصد این کودکان پسر و 5 درصد دختر هستند تصریح کرد: بیشترین این کودکان در استانهای تهران ، فارس ، اصفهان و خراسان رضوی هستندکه 15 درصد آنان فرزند طلاق اند.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان با تاکید براینکه سن کودکان خیابانی رو به کاهش است، گفت: 67 درصد کودکان خیابانی ایرانی بوده که از این میان  39درصد آنان زیر 11سال  و میانگین سنشان 4/10 است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاشمی ، کودک ، خیابانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار