به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این شیوه نامه آمده است؛ انجمن های علمی و آموزشی معلمان، جایگاه مهم و تاثیرگذاری در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزش وپرورش دارند و می توانند نقشی به سزا و تعیین کننده در توسعه مشارکت معلمان ایفا کنند، بنابراین باعنایت به اولویت توسعه مشارکت در آموزش وپرورش و در اجرای راهکار 6/8 سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مبنی بر، فراهم آوردن سازوکار اجرایی برای مشارکت فعال و موثر مدیران و معلمان، شیوه نامه ی جدید انجمن های علمی و آموزشی معلمان ارسال می شود.
در این دستورالعمل با اشاره به پیشینه این بخشنامه ، عنوان شده است؛ آیین نامه تاسیس انجمن علمی و آموزشی معلمان موضوع مصوبه جلسه 388 مورخ 20/9/1375 شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی بخشنامه شماره 16/9441/610 مورخ 8/6/1377 به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ شده است و در این مدت، علی رغم وجود 1280 ظرفیت بالقوه برای تاسیس انجمن، تاکنون فقط 364 انجمن تشکیل شده است و انتظار می رود در جهت توسعه کمی، کیفی، تقویت و پویایی بیش از پیش انجمن های علمی و آموزشی معلمان استان اقدامات تحولی ، نظارتی و حمایتی لازم را معمول فرمایند.
در این شیوه نامه با تاکید بر سازمان دهی مجدد کمیسیون راهبری انجمن های علمی براساس تعریف و تعیین شاخص ها و ملاک های ارزیابی تقدیر و تشویق انجمن های فعال و موفق و استفاده از تجربیات مفید و رموز موفقیت آن ها و فعال کردن انجمن های کم تحرک و غیرفعال با شیوه گفتگو با اعضای هیئت مؤسس و شورای اجرایی از اقدامات لازمی عنوان شده که مدیران کل استان ها باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.
براساس این دستورالعمل؛ برای انجمن هایی که با روش های فوق به پویایی نرسند تصریح شده است: از طریق «کمیسیون راهبری» مجمع عمومی فوق العاده تشکیل و اعضای جدید شورای اجرایی و بازرس/بازرسان انجمن انتخاب شوند. برای
شکل گیری انجمن هایی که تاکنون در آن استان تاسیس نشده اند، اطلاع رسانی مشابه و اهتمام لازم انجام گیرد.
در بند دیگری از این شیوه نامه، علاوه بر ارایه اقدامات حمایتی لازم برای اعتلا و پویایی انجمن های سطح استان، استان های سراسر کشور موظف هستند ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور این شیوه نامه گزارش اقدامات موردانتظار را به دبیرخانه شورای بررسی انجمن های علمی و آموزشی معلمان مستقر در مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات اعلام کنند.
انتهای پیام/