مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت:طی پایش های شبانه صنایع استان تهران طی شب های گذشته دو واحد متخلف پلمپ شده است.

محمد هادی حیدرزاده مدیر کل استان تهران در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پایش های شبانه صنایع تهران، اظهار کرد: فاز اول این پایش ها از 6 دی ماه آغاز شده است و تا 28 اسفند ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: فاز دوم این طرح از 6 فروردین ماه سال بعد جهت پایش مستقیم صنایع آغاز می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: رصد کیفی زیست محیطی صنایع استان تهران و انجام اصلاحات لازم از جمله اهداف برگزاری و اجرای این طرح است بر همین اساس آلایندگی صنایع بر 7 محور صنعتی اصلی و 5 محور مکانی فرعی مورد پایش قرار می‌گیرد.

حیدرزاده تصریح کرد: این پایش ها به صورت کاملا سرزده و بر اساس گزارشات مردمی اتفاق می‌افتد.

 مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به نحوه برخورد با صنایع متخلف بیان کرد:در وهله اول به این واحدها اخطار داده می‌شود و اگر به فعالیت خود به شیوه قبلی ادامه دهند به طور حتم پلمپ می‌شوند.

وی افزود:تا به حال دو واحد متخلف پلمپ شده است و یک واحد دیگر اخطار دوم گرفته است که در صورت ادامه روند قبلی پلمپ می‌شود،در پایش های شبانه مدیر عامل یکی از واحد های متخلف دستگیر شده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در خصوص برنامه پنج ساله دولت برای حل معضل آلودگی هوای تهران اضافه کرد: بر اساس برنامه مصوب شده در اردیبهشت امسال دولت در 13 آیتم مشخص با همکاری سایر وزارتخانه ها برنامه ای 5 ساله برای رفع آلودگی هوای شهر تهران در نظر گرفته است.

وی در پایان درباره امکان خروج صنایع آلاینده از استان تهران گفت:خروج صنایع آلاینده از استان تهران حمایت کامل دولت را در خصوص، تخصیص زمین و اعتبارات به این واحد ها می‌طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.