انتقال تجهیزات غیرقانونی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران + فیلم

دولت انگلیس قصد دارد برای راه‌اندازی دوباره سفارتش در ایران تجهیزات خاصی را وارد کند اما در نظر دارد این وسایل را از راه‌های غیرقانونی وارد کند و به شکلی قوانینی را که برای همه سفارت‌ها و بر اساس قوانین بین‌المللی است، دور بزند.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، روابط تهران و لندن بعد از پیروزی انقلاب دستخوش انواع و اقسام اقدامات خصمانه از سوی دولت انگلیس قرار گرفت؛ از اشغال و حمله مسلحانه به سفارت ایران در انگلیس، کمک به صدام در جنگ تحمیلی تا سازماندهی و راه‌اندازی اغتشاشات در فتنه 88.

همچنین در سال 90 در پی یکی از اقدام‎های ضد ایرانی دولت انگلیس مبنی بر تحریم‌های ناعادلانه علیه بانک مرکزی ایران که موجب درگیری‌هایی در سفارت شد، روابط تهران و لندن کاهش یافت.

اما حالا پس از 3 سال درب رنگ و رو رفته سفارت انگلیس چند وقتی است که رنگ آبی پررنگ به خود گرفته و زمزمه‌های بازگشایی‌اش در محافل خبری و سیاسی به گوش می‌رسد.

بازگشایی سفارت از سوی مقامات انگلیس از جمله "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه وقت انگلیس فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با ایران خوانده شد.

اما حالا چند روزی است که وزیر امور خارجه انگلیس از انتقال تجهیزات خاص کامپیوتری برای دور جدید فعالیت سفارت انگلیس در تهران خبر می‌دهد.


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار