آغاز نخستين جلسه کنگره آمريکا/ جان بونر رئیس کنگره و مک کانل هم رئیس اکثریت سنا شد

نخستين جلسه کنگره آمريکا در سال 2015تشکيل و جان بونر برای سومین بار رئیس کنگره شد‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  ان.بی.سی؛  جان بونر که از ایالت اوهایو وارد کنگره شده است برای سومین بار بعنوان سخنگو و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده است.

کنگره و سنای جدید آمریکا امروز کار خود را آغاز کردند. میچ مک کانل هم رئیس اکثریت سنا " جمهوری خواهان "شد.

گفتنی است سنا 100 نماینده و کنگره 435 عضو دارد.هم اکنون هر دو مجلس در اختیار جمهوری خواهان و مخالفان اوباما است.

همچنین زنان در دو مجلس با 104 نماینده حضور چشمگیری دارند. 

در این جلسه نمایندگان جدید کنگره در حضور جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مراسم تحلیف به جای آوردند. 

بایدن گفت: سناتورهایی که قرار است مراسم تحلیف آنها به جای آورده شود به صورت چهار نفر  و بر اساس حروف الفبا در جایگاه  قرار می گیرند و آنگاه هیات رئیس مراسم تحلیف را به جای خواهد آورد. نام آنها به صورت گروهی خوانده خواهد شد.

وی افزود:من از شما می خواهم  بپرسم و شما باید دست راست خود را بالا ببرید.من از شما می خواهم بپرسم که آیا شما برای حمایت از قانون اساسی آمریکا،بر ضد تمامی دشمنان داخلی و خارجی آمریکا و اینکه مسئوولیت ها را بدون نفع شخصی اجرا کنید،  سوگند یاد می کنید؟

در این جلسه همچنین سناتور میچ مک کانل رئیس اکثریت سنا گفت:امروز روز مهمی برای کشور ما است. بسیاری از سناتورها امروز عصر مراسم تحلیف خود را به جای آوردند  و سیزده نفر از آنها برای اولین بار است که در این مراسم حضور دارند و ما شاهد سپرده شدن مسئوولیت به اکثریت جمهور ی خواه هستیم .ما به اهمیت مسئوولیتی که پیش رو داریم آگاهیم و می دانیم که کارهای مهم زیادی پیش روی ما قرار دارد و فرصت های مهم زیادی انتظار ما را می کشد.

نانسی پلوسی رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت:اینجا مجلس مردم است.اینجا عصاره ملت است .به نام مردم و این مایه خوشبختی من است که آن را به یکصد و چهاردهمین رئیس کنگره آقای جان بینر  واگذار کنم.

از موارد اختلاف کنگره با دولت اوباما ، مساله هسته ای ایران ، خط لوله کیستون و لایحه بهداشتی است.‎



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار