پایگاه اینترنتی تخصصی" دریا و نیروی دریایی " اعلام کرد ناوهواپیمابر فرانسوی شارل دوگل و ناوگروه آن، خود را برای عزیمت به منطقه خلیج فارس آماده می کنند و قرار است در این منطقه در عملیات علیه گروه داعش شرکت کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ هنوز کاخ الیزه ، ستاد نیروهای مسلح فرانسه و یا بخش ارتباطات نیروی دریایی فرانسه در این خصوص خبری اعلام نکرده است .
بنابراعلام پایگاه « دریا و نیروی دریایی » که عموما در خصوص امور دریایی به خوبی مطلع است ، عزیمت این ناوگروه دریایی قرار است در مراسم سالانه تجلیل از نیروهای مسلح که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه چهاردهم ژانویه برگزار شود ، اعلام شود.
 برای این مراسم ، پیش بینی شده است که این ناوهواپیمابر روز قبل از آن یعنی سیزدهم ژانویه از بندر تولن حرکت خود را آغاز کند.

ماموریت این ناوهواپیمابر و کشتی هایی که آن راه همراهی می کنند از جمله یک زیر دریایی تهاجمی قرار است تا اواسط مه به طول انجامد.
بنابراعلام پایگاه اینترنتی " دریا و نیروی دریایی " شارل دوگل و حدود 30 کشتی و هواپیمای آن به ویژه جنگنده بمب افکن های رافال و سوپراتاندارد قرار است در خلیج فارس مستقر شوند. آنان در آن هنگام در بمباران های هوایی ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا علیه نیروهای داعش شرکت خواهند کرد.

فرانسه که در این عملیات فقط در خاک عراق شرکت می کند فعلا در چارچوب عملیاتی که نوزدهم سپتامبر آغاز شد ،‌نه فروند هواپیمای رافال ، یک فروند هواپیمای سوخت رسان سی یکصد و سی وپنج ، یک هواپیمای رهگیری و کنترل اف -سی اف آواکس و یک فروند هواپیمای گشتی دریایی آتلانتیک دو در اختیار دارد.
بخشی از هواپیماهای رافال در خاک امارات و بخش یاز آن در خاک اردن مستقر هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار