باب گراهام، سناتور دموکرات سابق آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد که خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر خواهان انتشار بخش‌های سری گزارش تحقیقاتی حملات 11 سپتامبر هستند که نشانگر نقش عربستان در این حملات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، باب گراهام، سناتور سابق حزب دموکرات آمریکا در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان اعلام کرد که شخصیت‌های سیاسی و خانواده‌های قربانیان حملات 11سپتامبر خواهان انتشار 28 صفحه آخر از گزارشی که بیشتر آن یک دهه پیش منتشر گردید و صفحات آخر آن به نقش کشورهای بیگانه بخصوص عربستان در حملات 11 سپتامبر می‌پردازد، هستند.

باب گراهام، سناتور سابق کنگره آمریکا و یکی از اعضای کمیته نظارت بر انتشار این گزارش در سال 2002 در گفتگو با سی ان ان گفت: صفحاتی که همچنان سری باقی مانده، در رابطه با پشتیبانی مالی حملات 11 سپتامبر است که بصورت مؤکد به نقش عربستان سعودی اشاره دارد.

گراهام در ادامه اعلام کرد که قصد دارد روز چهارشنبه کنفرانسی مطبوعاتی در کنار سناتور جمهوری خواه "والتر جونز" و سناتور دمکرات "استیون لینچ" به منظور درخواست از اوباما برای انتشار صفحاتی از گزارش که همچنان از سال 2002 به درخواست دولت جرج بوش سری باقی مانده است برگزار نماید.

گفتنی است، طبق نامه‌ای که از سوی کاخ سفید به کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا فرستاده شده است، دولت آمریکا از تأثیر گذاشتن انتشار این صفحات بر تلاش‌های جاری برای مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار