امر به معروف و نهی از منکر زبانی مهمتر است عاملی که جامعه را اصلاح می‌کند همین نهی از منکر زبانی است؛ به آن آدم بدحال و خلاف کار و آدمی که اشاعه فحشا می‌کند و می‌خواهد قبح گناه را از جامعه ببرد مردم باید بگویند ده نفر، صد نفر هزار نفر! تا افکار عمومی روی وجود و ذهن او سنگینی کند این شکننده‌ترین چیزهاست.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.
 
با توجه به اهمیت احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

*نهی از منکر زبانی عامل اصلاح جامعه
 
مقام معظم رهبری در تاریخ 22 تیر 1371 در جمع فرماندهان نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور و در روز شهادت امام سجاد(ع) بیان کردند: البته من عرض می‌کنم و قبلا هم گفته‌ام در جامعه اسلامی تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر بالسان است؛ با زبان.

اگر کار به برخورد بکشد آن دیگر تکلیف مسئولین است آنها باید وارد شوند اما امر به معروف و نهی از منکر زبانی مهمتر است عاملی که جامعه را اصلاح می‌کند همین نهی از منکر زبانی است به آن آدم بدحال و خلاف کار و آدمی که اشاعه فحشا می‌کند و می‌خواهد قبح گناه را از جامعه ببرد مردم باید بگویند ده نفر، صد نفر هزار نفر!

افکار عمومی روی وجود و ذهن او باید سنگینی کند این شکننده‌ترین چیزهاست همین نیروی مومن و بسیجی و حزب‌اللهی یعنی همین عامه مردم مؤمن یعنی همین اکثریت عظیم کشور عزیز ما و همین‌هایی که جنگ را اداره کردند و همین‌هایی که از اول انقلاب تا به حال با همه حوادث مقابله کردند  در این مورد مهمترین نقش را می‌توانند داشته باشند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار