صائب عریقات مسئول پرونده مذاکرات در سازمان آزادی بخش فلسطین در گفتگو با خبرگزاری آناتولی بر بازگشت به شورای امنیت تأکید نمود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، صائب عریقات مسئول پرونده مذاکرات در سازمان آزادی بخش فلسطین امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که کمیته پیگیری روند صلح، ظرف 10 روز آینده مسأله بازگرداندن پیش نویش اصلاح شده قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

عریقات در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: طرف فلسطینی بزودی پیش نویس این قطعنامه را بار دیگر پس از اصلاح آن و برسی تمامی جوانب آن و پس از آنکه پیش نویس این قطعنامه به تمامی رهبران فلسطینی ارائه خواهد شد و پس از موافقت کمیته پیگیری روند صلح، به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

عریقات همچنین در سخنان خود بر ادامه مبارزه رهبران فلسطینی برای رسیدن به حقوق مردم فلسطین به منظور برپایی دولت فلسطین در سرزمین های اشغال شده در سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

این درحالی است که حماس روز گذشته از مخالفت قاطعانه خود برای ارائه مجدد پیش نویس طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سخن گفت و آن را تلاشی بیهوده خواند.

"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس روز گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این اقدام تلاش سیاسی بیهوده و بازی با سرنوشت ملی به شمار می‌رود.

وی همچنین اعلام کرده بود که محمودعباس و رهبری تشکیلات خودگردان باید باید بطور قاطعانه این اقدام بیهوده سیاسی را متوقف نماید.

گفتنی است، محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که بار دیگر به منظور ارائه پیش نویس قطعنامه پذیرش دولت فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به شورای امنیت بازخواهد گشت.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار