منصوری لاریجانی استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت برگزیدن نام های نیکو به منظور احیای هویت دینی و انسانی گفت: در زمینه مهندسی نام گذاری حرکت های فرهنگی خوبی در جامعه صورت گرفته است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصوری لاریجانی استاد دانشگاه در همایش مهندسی فرهنگ نام گزینی که در محل دنشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به فواید و آثار اسماء نیکو گفت: از آثار و برکات اسماء نیکو می‌توان به مواردی همچون مراقبت‌ از نفس، مربی نفس، مدیریت ساماندهی عقل، تولید محبت مسمی ساز بودن، انس و آرامش روان و نور قیامت اشاره کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در فلسفه و عرفان سخن از اسماء الهی می شود که مقتضای دین نام‌ها تربیت نفس است هم چنین نام های نیکو و الهی علاوه بر تولید محبت ایجاد جاذبه و کشش نیز می‌کند.
 
 منصوری لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه مهندسی نام گذاری کار مشکلی است تصریح کرد: فرهنگ سازی و مهندسی نام گذاری با حرکت‌های خوبی از ناحیه سازمان ثبت احوال آغاز شده که برگزاری همایش امروز نیز در راستای‌ همین امر است و امیدواریم این حرکت خوب با مدیریت مناسب این سازمان فرجام خوبی را به دنبال‌ داشته باشد.
 
 این استاد دانشگاه‌ در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای تعالیم اهل بیت در ابتدا  باید نسبت به احیا هویت با برگزیدگان نام های نیکو اقدام کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، استاد ، منصوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار