معاون حقوقی قوه قضاییه ازساماندهی 125 میلیون پرونده قضایی در طرح آرشیو الکترونیک یا بایگانی راکد در دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "ذبیح‌الله خدائیان"  از ساماندهی 125 میلیون پرونده قضایی در طرح آرشیو الکترونیک یا بایگانی راکد در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: ما در گذشته نمی‌توانستیم پاسخ استعلامات را به خوبی ارائه دهیم اما خوشبختانه طرح آرشیو الکترونیکی و یا بایگانی‌های راکد با عنایت خاص ریاست قوه قضاییه اجرایی شده که  پیشرفت‌های بسیار موثری در این زمینه هم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 157 میلیون پرونده قضایی وجود دارد که  125 میلیون فقره پرونده ساماندهی و 80 درصد اطلاعات این پرونده‌ها پالایش و بسیاری از  پرونده‌ها ثبت و وارد سیستم شده که  به راحتی می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

خدائیان افزود: امیدواریم بتوانیم با تکمیل این طرح و برطرف کردن کمبودها پرونده‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: اسناد مهم و ملی باید جداسازی و در دسترس افراد پژوهشگر و محقق قرار داده شود تا با کار کردن روی آنها به صورت داستان، فیلم و سریال مورد استفاده آیندگان قرار گیرد، امیدواریم با کمک دولت بتوانیم از سرمایه عظیم کشور برای آیندگان استفاده کنیم با کمک اسناد مکتوب تاریخ کشور را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار