آموزش اورژانس IT

افزایش چند برابری سرعت ویندوز با روشی ساده

کند شدن سیستم به دلیل اجرای نرم‏ افزارهای سنگین در اثر اشغال فضای زیاد رم یکی از مشکلات رایجی است که کاربران کامپیوتر با آن در محیط ویندوز رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،کند شدن سیستم در نرم‏ افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد.

در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏ های مختلف را آزاد کنید.

شما برای این کار نیازمند یک نرم‏ افزار کم‏ حجم و رایگان به نام Minimem هستیم.

پس از دانلود و نصب برنامه،Minime را اجرا نمایید(برای مشاهده صفحه اصلی برنامه بایستی در نوار تسک‏بار بر روی آیکن برنامه دوبار کلیک کنید).

با اجرای برنامه،پروسه‏ های حجیم در حال اجرا در محیط ویندوز به شما نمایش داده میشود.اکنون می‏توانید هر یک از پروسه‏ های موجود را بهینه سازی کنید.

روش کار:

پروسه‏ های موجود در لیست سمت راست صفحه را انتخاب کنید و آن ها را به سمت چپ منتقل کنید و سپس بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا بهینه‏ سازی انجام شود.

نکته 1:کاهش حجم به صورت دائم برقرار نیست بلکه به صورت لحظه‏ ای و به طور پیش‏ فرض هر 30 ثانیه یک‏بار خواهد بود که این تنظیم در قسمت Minimem options قابل تغییر است.

پیشنهاد اورژانس IT:

برای اجرای برنامه به طور اتوماتیک پس از ورود به ویندوز،بر روی آیکن برنامه در تسک‏بار راست کلیک کنید و Start with Windows را انتخاب کنید.

نکته 2:نرم افزار Minimem بر روی تمامی نسخه‏ های ویندوز 32 و 64 بیتی به درستی کار می‏کند.

نکته 3:برای نصب نرم افزار باید NET Framework 2. بر روی ویندوز شما نصب شده باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار