مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از افزايش پهلوگيري حدود يک هزار فروند انواع کشتي در بزرگترين بندر تجاري کشور در سال جاري خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، ابراهيم ايدني در نشستي با حضور مديران بزرگترين بندر تجاري ايران تعداد شناورهاي ورودي به اين بندر در 9 ماه گذشته را 2 هزار و 934 فروند اعلام کرد و گفت: از اين ميزان، دوهزار و 339 فروند شناور بالاي هزار تن و 595 فروند از کشتي هاي پهلو گرفته در بندر شهيد رجايي، زير يک هزارتن وزن داشته است.

منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي به عنوان دروازه طلايي اقتصاد کشور 55 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزيت و تخليه و بارگيري 85 درصد کالا کانتينري در سطح کل بنادر کشور را پشتيباني مي کند.

اين بندر با 41 پست اسکله توانايي پهلودهي کشتي هايي با آبخور 17 متر و ظرفيت 145هزار تن و 18 هزار کانتينر را دارد.

ايدني گفت : از ابتداي سال جاري تاکنون، 54ميليون و 158 هزار تن کالاي نفتي و غير نفتي تخليه و بارگيري شده است.

وي ادامه داد: از اين ميزان 36 ميليون و 389 هزار تن مربوط به کالاهاي غيرنفتي و 17 ميليون و 768 هزار تن نيز به مواد نفتي اختصاص دارد.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي گفت : از آغاز سال جاري تاکنون، سه ميليون و 760هزار تن موادنفتي از طريق پايانه هاي نفتي اين بندر به خارج از کشور صادر شده است.

ايدني ميزان ترانزيت اين نوع کالاها را 438 هزار تن اعلام کرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه گذشته، 110 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينکه بيش از 988 هزار تن مواد نفتي از طريق اين بندر به داخل کشور وارد شد، ميزان کاپوتاژ مواد نفتي طي سال جاري را 12 ميليون و 554 هزار تن اعلام کرد.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي از رونق عمليات ترانشيپ براي تبديل بندر شهيد رجايي به بندر کانوني منطقه خبر داد و گفت: طي اين مدت، يک ميليون و 319 هزار 988 تن کالا با خطوط فيدري از اين بندر به ساير بنادر ترانشيپ ( انتقال بندر به بندر) شد که 7 درصد افزايش داشته است.

ايدني ، ترانزيت کالاهاي غيرنفتي در سال جاري را چهار ميليون و 212هزار تن اعلام کرد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از رشد چشمگير 289 درصدي اين بخش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته و چهار برابر شدن اين بخش از عمليات بندري خبر داد.

ايدني ميزان کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلي) اينگونه کالاها در سال جاري را 305 هزار تن بيان کرد و با اشاره به آخرين حجم صادرات غيرنفتي انجام شده در بزرگترين بندر تجاري کشور، رقم آن را 19 ميليون و 677 هزار تن اعلام کرد.

وي از تخليه و بارگيري يک ميليون و 350 هزار و 406 TEU کانتينر در اين بندر در سال جاري خبر داد و گفت: در 9 ماه سال جاري، عمليات کانتينري در بزرگترين بندر تجاري ايران به ميزان يک درصد رشد مثبت داشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، کشتی ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار