رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در 6 ماه نخست سال جاری حدود هزار نفر از دختران فراری و زنان خیابانی ساماندهی شدند.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساماندهی دختران فراری و زنان خیابانی ساماندهی، اظهارکرد: 79 درصد آنان در خانه‌های سلامت  زیر 19 سال بوده و 70  درصد در مراکز بازپروری د دارای تحصیلات در مقطع راهنمایی و کمتر هستند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: مراکز ساماندهی دختران فراری دو دسته‌اند؛ یک دسته از مراکز برای آنهایی که آسیب ندیده‌اند که خانه‌های سلامتند و سطح دیگر مراکز بازپروری است که برای افرادی است که وارد فاز آسیب شده‌اند.
 
وی ادامه داد: در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری حدود  هزارنفر از زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی در مراکز بازپروری زنان و دختران  و 400 نفر در خانه های سلامت  ساماندهی شدند که از این میان 86 درصد زنان خیابانی ، معتاد بوده و دچار بیماری های خاص هستند.
 
هاشمی عنوان کرد: ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان اعتبار برای نگهداری این افراد بودجه لازم است که با حرفه آموزی و حمایتهای اجتماعی می توان گفت سازمان بهزیستی کشور در ماه می بایست مبلغ چهار میلیون تومان به آنان  بودجه اختصاص دهد که حداقل سرانه برای ساماندهی و توانمند‌سازی این افراد 12میلیون‌تومان برای هرفرد است.
 
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان دختر آسیب‌دیده را در کنار زن آسیب‌دیده نگه داشت افزود: این امر می تواند اثرات بسیار مخربی داشته باشد. ضمن اینکه ما مراکز کاهش آسیب را همچون سرپناه شبانه و مراکز گذری روزانه هم داریم که به زنان و دختران آسیب‌دیده خدمات کاهش آسیب می‌دهند.
 
هاشمی با اشاره به اینکه 70درصد این افراد دارای تحصیلات در مقطع راهنمایی و کمتر هستند بیان کرد :  51درصد این افراد مجرد، 16درصد متاهل و  22درصد مطلقه بودند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سن این افراد گفت : 79درصد این افراد در خانه های سلامت زیر 19سال و 38درصد زیر 15سال بودند که از این میان 484نفر برای بار اول  بود که در خانه های سلامت پذیرش می شدند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه علت پذیرش در خانه های سلامت 41درصد خشونت خانگی، 11درصد اعتیاد و در 13درصد بی‌سرپرستی بوده است، گفت: 69 درصد سلامت روا نداشتند 90درصد فاقد هرگونه سوء سابقه بوده‌اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اسیب دیده ، زن ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار