دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار گفت: دانشگاه و دانشجو می‌تواند در سازمان‌دهی فیلم‌ها موثر باشد و این پتانسیل را دارد که اتمسفر ایجاد شده را به نفع انقلاب تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حامد بامروت در نشست خبری جشنواره دانشجویی فیلم عمار که به همت انجمن تحکیم وحدت دانشجویی برگزار شد، با اشاره به چگونگی شکل‌گیری جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در سال 1389 اولین سال تاسیس جشنواره عمار عده‌ای از هنرمندان حزب اللهی به دعوت رهبری لبیک گفتند اما در اولین سالگرد 9 دی این فیلم‌ها بایکوت شد.
 
وی ادامه داد: این بایکوت می‌توانست موجب سرخوردگی فیلم سازان جوان شود، اما با یک ابتکار جالب پای مردم به میدان کشیده شد یعنی فیلم‌هایی که باید توسط سینماها اکران می‌شد، توسط بدنه مردم اکران شد.
 
دبیر اجرایی جشنواره عمار ادامه داد: در جشنواره عمار در حقیقت فیلم‌ها به دیدن مردم آمدند این تعبیر تعبیری است که نوع نگاه بچه‌های عمار را به فیلم‌ها نشان می‌دهد و چیزی است که متاسفانه در سینمای ایران وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: در این فیلم‌ها سعی شده است هنرمند حرف خود را بزند و در حقیقت نگاه هنرمند با مردم مماس شود.
 
دبیر اجرایی جشنواره عمار تصریح کرد: در پرفروش‌ترین حالت فیلم‌های سینمایی در کشور ما چیزی بالغ بر 500 هزار مخاطب دارد یعنی کمتر از یک درصد، اما ما در جشنواره فیلم عمار تصمیم گرفتیم این سیکل بسته را گسترش دهیم و مخاطبین خود را از طیف گسترده‌ای از مردم اعم از روستایی، دانشجو و.... انتخاب کنیم.  
 
وی ادامه داد: وظیفه فیلم عمار کشاندن فیلم به در حسینیه، خوابگاه و... است. اکران‌های مردمی عمار ساختار توزیعی نیست. بلکه ساز و کاری تولیدی است.
 
بامروت در ادامه با اشاره به اکران‌های دانشگاهی فیلم عمار تصریح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها پرداختن به مقوله اکران فیلم بدنه ضعیفی دارد در حالی که می‌تواند بسیار پرشور برگزار شود در عین این که اکران دانشگاهی اکران مهمی است چون دانشجو می‌تواند تاثیر مهمی بر اتمسفر سینما داشته باشد.
 
دبیر اجرایی جشنواره عمار تصریح کرد: دانشگاه و دانشجو می‌تواند در سازمان‌دهی فیلم‌ها موثر باشد و این پتانسیل را دارد که اتمسفر ایجاد شده را به نفع انقلاب تغییر دهد.
 
وی برای بیان مصداقی به این موضوع از ایجاد فضای مطالبه معرفی سوژه و آوردن نیروهای انقلابی پای کار سینما به وسیله دانشجو یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: با ورود دانشگاه شهید بهشتی این بستر فراهم شود که دانشگاه در این سازمان‌دهی موثر باشد.  
 
مروت ادامه داد: این اتفاق در دانشگاه‌ها می‌تواند به وسیله پنج شش هزار دانشجو که مخاطب فیلم‌ها هستند رقم بخورد و از طرف دیگر به معنی آن است که فیلم‌ساز به فکر تولید فیلم‌هایی با دغدغه دانشجو باشد.
 
وی گفت: امسال از دو طریق ثبت نام در جشنواره دانشجویی فیلم عمار امکان‌پذیر است یکی از طریق سایت عمارپورتال و دیگری سیستم پیامکی می‌باشد و اکران‌های دانشجویی پس از پایان امتحانات دانشجویان و مدارس قوت بیشتری خواهد گرفت  
 
وی در پایان درخصوص اکران این جشنواره در دیگر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: ما با تمام تشکل‌های دانشجویی ارتباط گرفتیم و آن‌ها می‌توانند به صورت جمعی یا جداگانه در سایت ثبت نام و فیلم‌ها را دریافت کنند.

* جشنواره عمار طغیانی علیه سینمای تجاری و سلیقه‌ای است

در ادامه این نشست عاطفه محب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به جزئیات این مراسم به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: میزبان این مراسم یعنی دوره پنجم جشنواره فیلم عمار دانشگاه شهید بهشتی به اعتقاد ما در انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی فیلم عمار طغیانی است علیه سینمای تجاری جشنواره‌ای و سلیقه‌ای است.

وی ادامه داد: در کشور ما وقتی قرار است سینما انتقادی را بیان کند، در قالب‌های سیاه نمایی به جای نقد منصفانه این کار را انجام می‌دهد، اما جشنواره فیلم عمار به بیان دغدغه‌های مردم می‌پردازد، لذا قشر دانشجو با تاکید بر بیانات رهبری مبنی بر مطالبه‌گری حق وظیفه خود می‌دانم که با این حرکت خودجوش همراه گردد و بیان حقیقت را در سطح اساتید و دانشجویان داشته باشد.

محب خاطرنشان کرد: لذا در همین جهت مراسم افتتاحیه جشنواره دانشجویی فیلم عمار چهارشنبه ۱۷ دیماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد: محوریت این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مورد نقش رسانه و سینما در جامعه می‌باشد.

وی ادامه داد: تجلیل از صادق کرمیار، باران کوثری و آقای سیار شاعر عماری از دیگر برنامه‌های این نشست می‌باشد.

محب ابراز امیدواری کرد؛ دانشگاه شهید بهشتی پیشگام دانشگاه‌های کشور در اکران فیلم‌های دانشجویی باشد و ما بتوانیم داعیه دار حق طلبی مردم در سطح دانشگاه‌ها باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: برگزاری این انتخابات برخلاف اساسنامه دانشجویی بود زیرا انتخابات در دانشگاه‌ها باید توسط انجمن‌‌ همان دانشگاه صورت پذیرد و براساس مدارک موجود دخالت مستقیم دانشگاه و غیرقانونی بودن این مسئله محرز است و ما در حال پیگیری این روند هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر ، جشنواره ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار