رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد ایران شریکی مهم در برقراری ثبات در سوریه و عراق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "فرانسوا اولاند" روز دوشنبه در  گفتگو با  رادیو "فرانس اینتر" با ابراز پشیمانی از عدم دخالت نظامی در سوریه، یادآور سد: فرانسه امروز از مخالفان سوریه حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در صورت حصول پیشرفت در مذاکرات پیرامون اوکراین باید متوقف شود.


اولاند در بخشی دیگر از سخنانش گفت که فرانسه درباره تضمین اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنم و از این موضع بازنمی گردد "کاملا مصمم" است اما ایران را باید به عنوان شریکی در نظر گرفت که برای برقرار ثبات در سوریه و عراق ضروری است.

وی  در خصوص امکان همکاری با ایران در مسائل منطقه گفت: این موضوع به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: "ما با ایران رابطه داریم. آیا در پایان ماه ژوئن با ایران به توافقی برای اینکه این کشور از سلاح هسته‌‌ای دست بردارد، خواهیم رسید؟"

وی ادامه داد: "فرانسه از این مسأله صرفنظر نخواهد کرد. کاملا مصمم خواهد بود. اگر ایران به صورت شفاف تسلیحات هسته‌ای را رد نکند، هیچ توافقی از جانب فرانسه در کار نخواهد بود."

 اولاند در ادامه از ایران به عنوان  شریکی است برای رسیدن به ثبات در عراق و سوریه نام برد و  اعلام کرد:" برای نیل به این، بهتر است به یک توافق [هسته‌ای] دست یافته شود."

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت که با ایران هیچ نوع معامله‌ای برای کمک به ثبات منطقه‌ای در ازای یک توافق بد در مذاکرات هسته‌ای صورت نخواهد گرفت و گفت: "من به بهای صلح در سوریه و عراق توافق نخواهم کرد. این یک معامله احمقانه خواهد بود."


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۳
بزرگتر ازتو به ,گل مانده
آخرین اخبار