حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم سالگرد شهادت شهید ستاری:

شرایط "نفت" تیر خلاص بر کشورهای تک محصولی است/ نیروهای مسلح تکیه‌گاه هیئت مذاکره کننده

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز نفت تیر خلاص بر کشورهایی است که همه ارزش‌ آن‌ها مبتنی بر اقتصاد تک محصولی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت ستاری که در فرماندهی مرکز آموزش‌های شهید خضرایی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط امروز نفت، تیر خلاص بر کشورهایی است که همه ارزش‌ آن‌ها مبتنی بر اقتصاد تک محصولی است.
 
وی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون مدیریتی و نیروهای مسلح از آیه کریمه "واعدلهم مستطعم من قوه" نشات می‌گیرد که همواره اشاره به صف‌آرایی دو اردوگاه توحید و شرک دارد.  
 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: یکی از مسائلی که برای کشورهای منطقه و جهان مطرح بوده و آن در ملاقات با سران خارجی به طور شفاف لمس کرده‌ایم، این است که چگونه مستکبرین نسبت به سال‌های گذشته تغییر رفتار داده‌اند و آن‌هایی که روزی تهدید نظامی می‌کردند امروز جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت راهبردی و تاثیرگذار می‌شناسند و چرا آن‌هایی که روزی دم از تحریم و تهدید می‌زدند امروز با یک هیئت مقتدر که تکیه‌گاهش نیروهای مسلح است؛ ایران را به نمادی از گنبدآهنین تبدیل نموده‌اند در یک میز مذاکره می‌کنند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این که اگر آخرین نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبری منتشرشود سیاستمداران باید به تحلیل نامه بپردازند تاکید کرد: ملت ایران توانسته تحریم‌ها بلوکه شدن ذخایرارزی، تحریم‌های کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه امریکا و فتنه 88 را پشت سر بگذارد و حماسه اقتدار آفرین 24 خرداد را خلق کرده و براساس راهبرد رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نماد قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده‌ایم.  
 
وی با اشاره به اهمیت کلید واژه‌های قدرت گفت: آرمان‌گرایی نگاه به افق‌های بلند، داشتن علم و دانش از عوامل هستی اقتدار جمهوری اسلامی بوده و نگاه کلانی که در اتحاد کشورهای اسلامی است و وجود متحدینی مثل عراق و سوریه و کشورهای منطقه که منافع اسلامی را سرلوحه کار قرار داده‌اند از عوامل اصلی اقتدار است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به دیدار اخیر ریاست مجلس نمایندگان عراق که دو نایب رئیس و نمایندگان دو گروه سیاسی حضور داشتند، تأکید کرد: آن‌ها از ایستادگی ملت در کنار ملت عراق تشکر کردند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به شکست خفت‌وار اعراب در جنگ 6 روزه مقابل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 51 روزه شکست سختی بر دشمن تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی وارد کردند.
 
وی ادامه داد: در کنار آرمان‌گرایی برای استحکام نظام اسلامی وجود دانش به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار مطرح بوده و باید ملت ایران قله‌ها و مرزهای دانش را فتح کند و این راهبرد نظام و دغدغه سکاندار نظام اسلامی است.
 
ابوترابی‌فرد با برشمردن خصوصیات شهید ستاری گفت: شهید ستاری دانش را برای موفقیت نیروی هوایی و اقتدار آن به کار گرفت که نتیجه آن عملیات مهم 7 آذر بود.
 
نایب رئیس مجلس با اشاره به دستیابی به یک اقتصاد بزرگ و پویا و دانش بنیان به عنوان یکی دیگر از اصول اقتدار افزود: با این روش می‌توان منابع طبیعی ارزشمند ما با بالاترین ارزش افزوده ممکن به فروش برسد و این نقشه راه ما است.  
 
وی ادامه داد: ما به دنبال اقتصادی هستیم که بودجه جاری آن قطره‌ای به مواد خام تکیه نداشته باشد و بودجه عمومی کل کشور برای سال 94 لایحه دولت معادل 270 هزار میلیارد تومان بوده که از این عدد 200 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور و 70 هزار میلیارد درآمد حاصل از فروش نفت است و اگر کل درآمد حاصل از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریزکنیم امکان و قدرت آن را داریم که بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر بر عملکرد بودجه سال 93 بیفزایم و اگر این تصمیم گرفه شود و جدا سازی بودجه عمومی از بودجه نفتی یک جهش و تحول اقتصادی برای یک اقتصاد پویا و بالنده است.
 
ابوترابی‌فرد با بیان این که تحریم و کاهش قیمت نفت یک فرصت طلایی برای جهش بوده ادامه داد: برای استحکام ساختار درونی نیاز به یک قدرت اقتصادی و دفاعی بازدارنده در عمل و نه در شعار هستیم که یکی از نقاط کلیدی آن وجود نیروهای مسلح بازدارنده است.  
 
نایب رئیس مجلس با مطرح کردن بیانات مقام معظم رهبری درباره پاسخ جدی به هر گونه تهدیدات ادامه داد: آیا اگر اقتدار نیروهای دفاعی نباشد امکان مطرح کردن چنین سخنی وجود دارد و دنیا با واقعیت‌ها و نه با کلمات و واژه‌ها روبه روست و نیروهای مسلح سه گانه ارتش و سپاه با مدیریت فرماندهی معظم کل قوا توانسته با دنیای استکبار مقابله کند و با قدرت با آن‌ها سخن بگوید.
 
وی تأکید کرد: قدرت‌های نظامی شیطانی اردوگاه غرب نمی‌توانند هزینه تعرض به آسمان، دریا و زمین جمهوری اسلامی را برآورد کنند و راهبرد نظامی جمهوری اسلامی و تجربه دفاع مقدس و تجربه تجاوزهای مکرر استکبار به ملت‌های مظلوم باعث شده که آن‌ها نتوانند برآورد هزینه تعرض به حریم جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.
 
ابوترابی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: راهبرد ما این است که به یک قدرت بازدارنده برای امنیت ایران، منطقه و خلیج فارس تبدیل شویم و در این عرصه از اهداف تعریف شده پیش گرفته‌ایم.  

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، آمریکا ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار